Janne Metsämäki SAK:n edunvalvontajohtajaksi

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön SAK:n uudeksi edunvalvontajohtajaksi on valittu oikeustieteen kandidaatti Janne Metsämäki. Järjestön hallitus päätti valinnasta tänään maanantaina.
07.10.2013 10:50
SAK
Janne Metsämäki

Metsämäki on tällä hetkellä työvapaalla SAK:n elinkeinoasioiden päällikön toimesta työministerin valtiosihteerinä työ- ja elinkeinoministeriössä. Uudessa tehtävässään SAK:ssa hän aloittaa erikseen sovittavana ajankohtana ensi vuoden alkupuolella.

Metsämäki on aiemmin työskennellyt SAK:ssa eri tehtävissä alkaen 1980-luvun lopulta, useamman vuoden myös esimiestehtävissä. Metsämäki on toiminut pitkään lakimiehenä ja elinkeinopolitiikasta vastaavana, jolloin hänen vastuulleen ovat kuuluneet muun muassa elinkeino-, sosiaali- ja eläkepolitiikka. Toimiessaan Euroopan unionin talous- ja sosiaalikomitean jäsenenä hän on paneutunut myös EU-asioihin.

Sosiaali- ja terveysministeriössä Metsämäki on työskennellyt muun muassa ylitarkastajana, ministerin erityisavustajana sekä sivutoimisena selvityshenkilönä.

Edunvalvontajohtajan paikka tuli SAK:ssa auki Nikolas Elomaan siirryttyä Työeläkevakuuttajat Telan johtajaksi.