Sota Euroopassa ei ole edelleenkään ohi – SAK tukee Ukrainaa maan kansallispäivänä

SAK osoittaa tukensa Ukrainalle lahjoittamalla SPR:n katastrofirahastolle 5000 euroa.
24.08. 09:00
SAK
SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta kuvattuna Ukrainan itsenäisyyspäivää juhlistavan banderollin edessä. Kuva: SAK.

Ukraina viettää kansallispäiväänsä 24. elokuuta edelleen sodan keskellä.

Ukrainan tilanne on edelleen vaikea, vaikka päivittäinen uutisvirta sodasta on vaimentunut. Ukrainalaiset ovat eläneet jo kaksi ja puoli vuotta sodan keskellä, eikä loppua näy, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta muistuttaa.

Eloranta toivoo, ettei Ukrainan tilannetta unohdeta sodan pitkittyessä, vaan myös Suomessa ihmiset ja organisaatiot jatkavat humanitaarisen avun antamista sodan keskellä eläville ihmisille.

Meillä on mahdollisuus elää ja tehdä työtä rauhassa toisin kuin ukrainalaisilla. Vaikka monilla on Suomessa taloudellisesti tiukkaa, niin toivottavasti apua ja tukea Ukrainaan löytyy. Olisi hienoa, jos pieni lahjoituksemme kannustaisi muitakin osoittamaan tukensa.

SAK tekee myös työtä Suomessa asuvien ukrainalaisten tukemiseksi. Tarjoamme Työelämänpelisäännöt.fi-palvelussa ukrainan- ja venäjänkielisiä sisältöjä. Tavoitteena on, että tänne sotaa paenneille ja pakeneville on tarjolla helposti ymmärrettävää tietoa suomalaisesta työelämästä heidän omalla äidinkielellään.