Hyvää nenäpäivää – aikuisille kunnon työtä, lapset kouluun!

Nenäpäivä-kampanja huipentuu tänään Ylen viisituntiseen show'hun, joka alkaa TV2:ssa kello 19. Tänä vuonna kampanjan tavoitteena on kerätä 2,9 miljoonaa euroa kehitysmaiden lapsille.
07.11.2014 09:14
Laulaja Krista Siegfrids kävi keväällä tutustumassa SASKin Nenäpäivä-hankkeen työhön Nepalissa

Voit lahjoittaa rahaa Nenäpäivä-keräykseen monella tavalla: soittamalla, tekstiviestillä, verkkopankissa tai ostamalla K-kaupasta monsterinenän. Tarkista myös, onko ammattiliitollasi oma tiimi, jonka nimissä voit lahjoittaa.

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK on yksi järjestöistä, joiden kautta Nenäpäivä-varoja kanavoidaan eteenpäin. SASK tukee keräystuotoilla tiilitehtaiden perheitä ja lapsia Intiassa sekä Nepalissa. Tukea saavat myös kaivostyöntekijöiden vaimojen yhdistys Ghanassa sekä naisille ja nuorille suunnattu lukutaito- ja ammattikoulutusohjelma Haitissa.

Katso alla oleva video, jossa kuvataan myös SASKin Nenäpäivä-hanketta nepalilaisella tiilitehtaalla.

SAK on yksi SASKin jäsenjärjestöistä. Tänä vuonna SAK avustaa Nenäpäivä-keräystä 1 100 eurolla teemalla "aikuisille kunnon työtä, lapset kouluun".