SAK mukana kesätapahtumissa: Ei lomaa ilman työtä

SAK Nuoret käynnistää ensi viikonloppuna kolmannen kesäkiertueensa. Ensimmäinen tapahtuma on Espoon Kivenlahti Rock 8.–9. kesäkuuta. Kiertueella on tarkoitus kertoa ammatillisen järjestäytymisen merkityksestä erilaisten kesätapahtumien yhteydessä.
05.06.2012 11:30
SAK
SAK:n infopiste Tuska-festareilla 2009

– Kesätapahtumissa suurin osa porukasta on lomalla, mutta ilman työtä ei olisi lomaa, muistuttaa SAK:n nuorisosihteeri Tatu Tuomela.

– Haluamme muistuttaa festarikävijöille, että ammattiyhdistysliike on aikoinaan neuvotellut lomaoikeuden kaikille työntekijöille. Tapahtumissa tavoitamme myös ihmisiä, jotka eivät ehkä ole työpaikoillaan kosketuksissa ay-liikkeen kanssa ja saamme näkyvyyttä edelleen jatkuvalle työllemme työehtojen ja työelämän kehittämiseksi.

Tatu Tuomela arvelee, että kesäkiertueen aikana nousevat esiin myös kesäduunarien kokemukset. SAK haluaa tarjota ihmisille helpon paikan keskustella myös niistä.

– Kesäkiertueemme talkoolaiset ovat omien työpaikkojensa aktiiveja ja osaavat vastata moniin työpaikoilla päänvaivaa aiheuttaviin kysymyksiin.

– Isommissa ongelmatapauksissa kannattaa olla yhteydessä omaan ammattiliittoon tai palkansaajien keskusjärjestöjen SAK:n, STTK:n ja Akavan yhteiseen Kesäduunari-infoon, joka palvelee maksutta kaikkia.

• SAK:n nuorisosihteeri Tatu Tuomela, 040 534 0577
  • Kesäduunari-info: 0800 179 279