SAK:n Etelä-Savon aluekokouksen julkilausuma: Pitkät työttömyyjaksot lisäävät syrjäytymisriskiä

Tämän päivän työelämän vaatimukset kasvavat vauhdilla. Irtisanomisten uhreille on oltava saatavissa riittävän läheltä koulutuspaikkoja ammatillisen osaamisen parantamiseksi.Nuorisotakuu on hyvä hanke nuorisotyöttömyyden vähentämiseksi, toivomme työnantajien huomioivan paremmin nuorten palkkaamista helpottavat tukitoimet mm. sanssikortti tuo huomattavaa helpotusta yrityksille nuorten työllistämisessä.
03.11.2014 06:00

SAK:n aluekokous pidettiin 30.10.2014 Juvalla

Pitkät työttömyysjaksot lisäävät syrjäytymisriskiä

Tämän päivän työelämän vaatimukset kasvavat vauhdilla. Irtisanomisten uhreille on oltava saatavissa riittävän läheltä koulutuspaikkoja ammatillisen osaamisen parantamiseksi.

Nuorisotakuu on hyvä hanke nuorisotyöttömyyden vähentämiseksi, toivomme työnantajien huomioivan paremmin nuorten palkkaamista helpottavat tukitoimet mm. sanssikortti tuo huomattavaa helpotusta yrityksille nuorten työllistämisessä.

Aluekokous määritteli kantansa myös valmisteilla olevaan sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistukseen. Vaatimuksemme on, että palvelutuotanto pidetään kuntien ja kuntayhtymien työnä. Palvelua voi täydentää yritysten ja kolmannen sektorin tuottamilla palveluilla.

Lisätietoja: SAK Mikkelin toimipiste
aluetoimitsija Kari Kokkola, puh. 0400 853074