Lasten ilo on parasta palautetta Pohjantähti-perheleirillä

SAK:n ja jäsenliittojen yhteinen Pohjantähti-perheleiri on taas alkanut Kisakeskuksessa Raaseporissa. Tänä vuonna leiri ajoittuu poikkeuksellisesti vasta heinäkuun toiseen viikkoon. Osallistujia on tälläkin kertaa noin 150.
08.07.2015 07:21
SAK
SAK:n nuorisihteeri Tatu Tuomela toimii Pohjantähti-leirillä lasten ohjaajana.

Pohjantähti-leiri kokoaa perheet jo 28. kerran nauttimaan liikunnan ilosta ja yhteisestä ajasta. Edes pilvisyys ei haitannut ensimmäisen leiripäivän tunnelmaa.

– Suomalaisesta kesäkelistä huolimatta lapsen kiljuivat ilosta kirmatessaan uimaan. Lasten riemu on aina ollut leirin järjestäjille parasta palautetta, SAK:n nuorisosihteeri Tatu Tuomela iloitsee.

Aamupäivisin lapsilla on mahdollisuus kokeilla eri lajeja yleisurheilusta jousiammuntaan oman ikäryhmänsä kanssa. Vaihtoehtona on myös vesiurheilua, uimista ja melontaa.

Perheen pienimmät voivat osallistua lapsi- ja touhuparkkeihin. Aikuisille on ohjattua liikuntaa, kuten lihaskuntoharjoittelua, juoksukoulua ja venyttelyharjoituksia. Iltapäivisin perheet pääsevät keräämään yhteisiä muistoja vauhtiradoilla ja työpajoissa.

– All inclusive -periaatteella järjestettävä leiri on saanut vuodesta toiseen positiivista palautetta perheiden aikuisilta. Leirin tehtävä on ollut alusta lähtien tarjota perheille yhteistä aikaa ja siitä tulemme myös jatkossa pitämään kiinni. Iloiset lomamuistot lämmittävät perheitä vielä pitkälle syksyyn, toteaa Tuomela.

Useat SAK:laiset ammattiliitot tukevat jäsentensä osallistumista leirille maksamalla osan maksusta. Mukana leirijärjestelyissä ovat myös Suomen Työväen Urheiluliitto TUL, Kisakeskus sekä lapsi- ja varhaiskasvatusjärjestö Nuoret Kotkat. Leirille haetaan keväisin oman ammattiliiton kautta.