Ay-koulutusta voi hankkia myös Etelä-Afrikassa

Haku nuorten ay-aktiivien globaalikoulutukseen Etelä-Afrikassa on käynnistynyt. Hakemukset Kapkaupungissa 2.–15. marraskuuta pidettävälle kurssille on jätettävä 22. huhtikuuta mennessä.
05.03.2014 16:27
Kapkaupunki

Suomen lisäksi kurssille haetaan osallistujia Ruotsista ja Norjasta. Englanninkielisen kurssin aikana pohditaan muun muassa Etelä-Afrikan ja Pohjoismaiden sosiaalisia ja poliittisia haasteita sekä osallistutaan työharjoitteluun paikallisen ay-liikkeen parissa. Kurssiin sisältyy myös lopputyö, jonka aihe sovitaan yhdessä osallistujan oman ammattiliiton kanssa.

SAK:n kansainvälisten asioiden päällikkö Katja Lehto-Komulainen kannustaa ammattiliittojen nuoria aktiiveja hankimaan kansainvälistä kokemusta globaalikoulutuksen kautta.

– G-20-maihin kuuluva Etelä-Afrikka on äärettömän mielenkiintoinen maa. Globaalikoulutus on hyvä tilaisuus tavata maan ay-liikkeen edustajia ja verkostoitua heidän ja pohjoismaisten kollegojen kanssa. Samalla koulutus tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua paikan päällä Etelä-Afrikan ay-liikkeeseen.

Osallistujien toivotaan olevan 20–35-vuotiaita. Kurssin hinta on 2 400 euroa, mikä sisältää kurssimaksun, lennot, majoituksen ja kurssipäivien lounaat.

Kurssin järjestää Työväen Sivistysliiton kansainvälinen kattojärjestö International Federation of Workers Educational Associations (IFWEA). Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan TSL:ään osoitteeseen katri.soder@tsl.fi.

Lisätietoja löytyy TSL:n nettisivuilta. Ennen hakemuksen lähettämistä kannattaa olla yhteydessä omaan ammattiliittoon.