Parempaa vuotta 2013!

Loppusyksy on mennyt työnantajien paukutellessa mitä mielikuvituksellisimpia vaatimuksiaan. Vaikka pakkaset miten paukkuisivat, niin heti ensi vuoden alussa työmarkkinajärjestöjen olisi syytä istua yhteiseen pöytään ja hioa särmiään.
21.12.2012 11:46 karhu admin

Kun uuden vuoden raketit ovat sammuneet, jatkuu työmarkkinavuosi sähäkkänä. Haastetta on. Kuinka entiset sopimukset saadaan satamaan ja koulutuspäivät parantamaan osaamista? Työnantajien vaatiessa paikallista sopimista, monilla työpaikoilla tuskaillaan sen kanssa, että työnantajat viis veisaavat allekirjoittamistaan paikallisista sopimuksista.

SAK:laiset luottamushenkilöt muistuttavat neuvottelemisen ja sopimisen merkitystä kokoontumalla 23.1.2013 Helsingin Paasitorniin Sopimusta ei jätetä -tilaisuuteen.

Palkkatyöläinen toivoo vuodelle 2013 luottamuksen rakentamista sekä kykyä ja halua istuutua heti alkuvuodesta yhteiseen työmarkkinapöytään, jotta maan hallitukselle olisi tarjolla työllisyyttä tukevia eväitä.

Palkkatyöläisen mielestä työntekijä on palkkansa ansainnut. Ja vaikka vaikeita aikoja ja päätöksiä on edessä, niin ei pidä unohtaa, että porkkana tehoaa paremmin kuin keppi!

Aino Pietarinen