AKT ja Veturimiehet Teollisuuden palkansaajiin

Teollisuuden palkansaajat ry:n (TP:n) uusiksi jäseniksi liittyivät Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT sekä Veturimiesten liitto. Päätöksen jälkeen Teollisuuden palkansaajiin kuuluu 13 ammattiliittoa kaikista eri palkansaajien keskusjärjestöistä.
18.09.2013 16:00 karhu admin
AKT:n puheenjohtaja Marko Piirainen arvioi Teollisuuden Palkaajien jäsenyyden vahvistavan liiton asemaa suhteessa työnantajiin.

– Päätös on omiaan vahvistamaan TP:n rivejä. Tämä tuo meille lisärahkeita, kun ajamme yhteisiä tavoitteitamme niin työmarkkinoilla kuin yleisemminkin yhteiskunnassa, TP:n puheenjohtaja Riku Aalto sanoo.

Rivien tiivistys on AKT:n puheenjohtajan Marko Piiraisen mukaan viesti työnantajille. Teollisuuden työntekijät ja teollisuuteen läheisesti liittyvät kuljetukset voivat yli keskusjärjestörajojen tiivistää omia rivejään. Piirainen uskoo, että rivien tiivistäminen toimii ennalta ehkäisevästi työnantajiin päin.

Veturimiesten liiton puheenjohtaja Risto Elonen uskoo TP:n laajeneminen vahvistavan koko ay-kenttää ja sen edunvalvontaa.