Vesa Keskinen käskee raportoimaan laiskottelusta – Länsi-Suomen SAK-päivät pois Tuurista

Länsi-Suomen SAK-päivät siirretään pois Tuurin Onnentähti-hotellista. SAK:n Länsi-Suomen aluejohtaja Ahti Ruoppila kertoo vetäytymisen syynä olevan kyläkauppiaana tunnetun Vesa Keskisen epäasiallinen käytös työntekijöitään kohtaan.
22.05.2014 14:29
SAK
Ahti Ruoppila

– Haluamme pitää alueelliset SAK-päivät sellaisessa paikassa, jossa noudatetaan työehtosopimuksia ja muita työelämän pelisääntöjä.

Palvelualojen ammattiliitto PAM kertoi eilen keskiviikkona, että Veljekset Keskinen Oy:n toimitusjohtaja Vesa Keskinen vaatii henkilökuntaansa vahtimaan toinen toisiaan. Keskisen yrityksen yli 400 työntekijää on saanut kirjeitä, joissa vaaditaan tarkkailemaan työtoverien ahkeruutta ja raportoimaan laiskottelusta. Keskinen vertaa kirjeessä työntekijöitä "rikkaruohoihin, jotka joutavat tulla kitketyiksi".

Vesa Keskisen lähettämissä kirjeissä kerrotaan myös parinkymmenen henkilön vähennystarpeesta, vaikka Veljekset Keskinen Oy ei ole käynnistänyt yhteistoimintaneuvotteluja.

Länsi-Suomen SAK-päivät järjestetään 27.–28. syyskuuta. Tapahtuma kokoaa yhteen SAK:laisia jäseniä Pohjanmaalta, Keski-Suomesta ja Pirkanmaalta.