Ay-liikettä ei kannata vähätellä

Avatessaan PAMin liittokokouksen puheenjohtaja Ann Selin muistutti, ettei kenelläkään ole syytä alistua vähäteltäväksi. Ei ammattiliitonkaan. Selinin mukaan ay-liikkeellä on valtaa ja se kumpuaa siitä, että 75 prosenttia suomalaisista palkansaajista kuuluu johonkin ammattijärjestöön.
02.06.2015 11:49 karhu admin
Anna Selin valittiin jatkamaan PAMin puheenjohtajana.

− Sieltä tulee neuvottelumandaattimme ja sitä on turha vähätellä.

Selin uskoo, että vain rakentavalla yhteistyöllä voidaan parantaa työllisyyttä, työhyvinvointia ja Suomen kilpailukykyä.

− Sopimusyhteiskunta ei ole vain sana. Päätöksentekoon pitää ottaa mukaan kaikki, joita päätökset koskevat. Kiristäminen ei varmasti lisää luottamusta, eikä paranna onnistumisen mahdollisuuksia, arvioi Selin ja totesi, että meidän on oltava rakentavia.

− Meidän pitää olla työelämän muutosvoima ja aloitteentekijä. Meidän on toimittava rohkeasti ja annettava kasvot tämän päivän työelämälle, Selin muistutti.

PAMin liittokokous valitsi Ann Selinin jatkamaan liiton puheenjohtajana. Kiitospuheessaan Selin totesi olevansa iloinen, koska saa koko ajan puhua kasvavan jäsenmäärän äänellä. Sääntömuutoksen myötä liitto luopuu varapuheenjohtajista ja puheenjohtajalle valittiin henkilökohtainen varajäsen, joksi valittiin Niina Koivuniemi . Hän voitti äänin 269 − 116 Joonas Tuomivaaran.

Aino Pietarinen

Kokouksen yleskeskustelusta juttua myöhemmin.