SAK saa tiistaina uuden puheenjohtajan

Edustajakokouksen toisen päivän aloittaa digitalisaatiota ja työn tulevaisuutta käsittelevä seminaari. Iltapäivällä SAK:lle valitaan uusi puheenjohtaja ja tehdään muut henkilövalinnat.
06.06.2016 17:31
SAK
SAK:n edustajakokous Tampere-talon isossa salissa

Työelämän muuttumista ja sen vaikutuksia työntekijöiden elämään pohditaan tiistaina kello 9 alkaen Hyvä työ digiajassa -seminaarissa. Seminaari on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -keskustelusarjaa, jossa pohditaan digitalisaation vaikutusten lisäksi globalisaation, ilmastonmuutoksen ja luonnonvarojen ehtymisen vaikutuksia työelämään.

Seminaarin vetää projektipäällikkö Juha Heikkala. Alustajina toimivat tulevaisuudentutkija Elina Hiltunen, Työterveyslaitoksen pääjohtaja Antti Koivula ja SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila.

SAK:n henkilövalinnat ovat vuorossa kello 12.30. Edustajiston lisäksi edustajakokous valitsee järjestölle puheenjohtajan ja muut hallituksen jäsenet. SAK:n nykyinen puheenjohtaja Lauri Lyly vetäytyy tehtävästä seitsemän puheenjohtajavuoden jälkeen.

Toistaiseksi edustajakokoukselle on esitetty vain yksi puheenjohtajaehdokas. Hän on Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n puheenjohtaja, valtiotieteiden maisteri Jarkko Eloranta.

Uuden puheenjohtajan linjapuhe kuullaan kello 13.15. Puheenjohtajan, hallituksen varapuheenjohtajan sekä edustajiston puheenjohtajien tiedotustilaisuus alkaa kello 14.30 ja myös sitä voi seurata suorana lähetyksenä SAK:n YouTube-kanavan kautta.

Kello 15 alkaen edustajakokous ryhtyy käsittelemään jäsenliittojen edustajakokoukselle jättämiä esityksiä. Liitot ovat tehneet yhteensä 39 esitystä.

Edustajakokousta voi tiistainakin seurata suorana YouTube-lähetyksenä. Uuden puheenjohtajan, hallituksen varapuheenjohtajan sekä edustajiston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien tiedostustilaisuutta voi seurata suorana kello 14.30 alkaen tämän linkin kautta.