Palkansaajajärjestöt olivat mukana Helsinki Pride -kulkueessa

Palkansaajajärjestöt SAK, Akava ja STTK osallistuivat lauantaina järjestettävään Helsinki Priden kulkueeseen. Marssille yhdenvertaisuuden puolesta osallistui noin 25 000 ihmistä.
26.06.2015 12:36
SAK
SAK osallistui lauantaina Helsinki Pride -kulkueeseen.

– Yhdenvertaisuus ja ihmisoikeudet ovat SAK:n ja muun ay-liikkeen keskeisiä arvoja. Sen takia on luonnollista, että olemme mukana Helsinki Priden kulkueessa. Teemme paljon töitä sen eteen, että seksuaali- ja sukupolivähemmistöt eivät kokisi syrjintää työelämässä, sanoo palkansaajajärjestöjen osallistumista kulkueeseen koordinoinut SAK:n järjestölinjalla työskentelevä Sini Kurho.

Kulkue lähti lauantaina kello 13 kohti Kaivopuistoa, jossa vietettiin perinteistä puistojuhlaa. Mukana kulkueessa oli muun muassa STTK:n puheenjohtaja Antti Palola.

Helsinki Pride on seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen teemaviikko. Viime vuonna viikon tapahtumat keräsivät yli 35 000 kävijää. Pride-kulkueeseen ja sen jälkeiseen puistojuhlaan osallistui noin 20 000 ihmistä.