Osta työtä Suomeen vuoden jokaisena päivänä

Perjantaina 2. joulukuuta vietettiin Osta työtä Suomeen -päivää. Tapahtuman ideana on tukea suomalaista työtä ja luoda uusia työpaikkoja kotimaista ostamalla.
01.12.2016 14:38

Suomalaisen Työn Liiton laskelmien mukaan kymmenen euron lisäpanostus jokaiselta kuluttajalta kuukaudessa suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin synnyttää 10 000 uutta työpaikkaa vuodessa. Laskelma perustuu Suomalaisen Työn Liiton teettämiin Suomen kansantalouden panos-tuotostaulukoita soveltaviin tutkimuksiin.

SAK:n työ- ja elinkeinojohtaja Matti Tukiainen toivoo, että suomalaiset suosivat kotimaisia tuotteita ja palveluita vuoden kaikkina päivinä. Hän tähdentää, että työllisyystalkoisiin tarvitaan myös yritysten panosta.

– Palkansaajat ovat parantaneet suomalaisen työn kilpailukykyä tinkimällä palkankorotuksista. Yrityksiltä toivon nyt vastineeksi investointeja ja rohkeutta palkata uusia työntekijöitä.

Osallistu myös somessa

Osta työtä Suomeen -päivää vietetään myös Facebookissa ja muualla sosiaalisessa mediassa. Sen lisäksi, että osallistut itse, kannusta myös ystäviäsi ja kavereitasi tykkäämään tapahtuman Facebook-sivusta ja osallistumaan kutsumalla heidät mukaan.

Voit jakaa ajatuksiasi ja ostoksiasi tunnuksilla #ostatyötäsuomeen, #ostatyötäsuomeenpäivä ja #sinivalkoinenjalanjälki.

Tapahtuman taustalla on Suomalaisen Työn Liitto ja noin 50 suomalaista yritystä.