Sata nuorta ay-vaikuttajaa

Nämä sata nuorta tapaa varmimmin sosiaalisessa mediassa, jota he käyttävät älypuhelimella. He lähtevät mieluummin Operaatio Vakiduunin nimenkeruuseen kuin istuvat kokouksissa. Jos työnantaja heikentää työehtoja, lakkoherkkyyttäkin löytyy. Edunvalvonta ja luottamustehtävät kiinnostavat. He haluavat vaikuttaa niin ay-liikkeessä kuin yhteiskunnassa.
09.06.2015 08:00 karhu admin
100 nuorta ay-vaikuttajaa

AKT

Timi Huusari, 34, ahtaaja Huutjärveltä.

AKT:n nuorisovaliokunnan puheenjohtaja ja ammattiosaston nuorisovastaava.

Mikko Markkanen, 28, yhdistelmä-ajoneuvonkuljettaja Kokkolasta.

AKT:n nuorisovaliokunnan jäsen sekä ammattiosaston taloudenhoitaja ja nuorisovastaava. Mikko palkittiin SAK:n Duunaristipendillä 2013.

Timo Savolainen, 23, yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Kuopiosta.

AKT:n nuorisovaliokunnan jäsen ja ammattiosaston nuorisovastaava.

Toni Jaakkola, 23, säiliöautonkuljettaja Haminasta.

AKT:n nuorisovaliokunnan jäsen ja ammattiosaston nuorisovastaava.

Sami Juusonen, 31, autonasentaja Lempäälästä.

Työpaikkansa luottamusmies, ammattiosaston varapuheenjohtaja ja nuorisovastaava sekä AKT:n nuorisovaliokunnan jäsen.

Risto Mamia, 28, kuorma-autonkuljettaja Vantaalta.

JHL

Iris Pitkäaho, 32, lähihoitaja Turusta.

Iris on SAK:n Turun seudun paikallisjärjestön puheenjohtaja. Hän on myös luottamusmies ja yhdistyksen hallituksen jäsen. Iris on aktiivinen liitossaan ja kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista.

Miika Lumitsalo, 28, konduktööri Kouvolasta.

Miika oli alueensa nuorisojaosto Kasauksen puheenjohtaja vuosina 2013−2014 ja on nyt oman ammattiyhdistyksen varapuheenjohtaja ja jäsenasiainhoitaja sekä toimii koulutiedottajana Kouvolassa. Lisäksi hän on Raideammattilaisten valtuuston varajäsen.

Taina Salomäki, 31, järjestösihteeri Kouvolasta.

Taina toimi Kasauksen puheenjohtajana 2010−2012. Nyt hän toimii oman ammattiyhdistyksen sihteerinä, nuorisotiedottajana ja koulutiedottajana. Lisäksi hän on ollut sivistystoimen varaluottamusmies 2011−2012 sekä perhepäivähoitajien luottamusmies 2013−2014. Kevään hän toimi SDP:n järjestösihteerinä 1.12.2014−31.5.2015.

Sini Karjalainen, 30, sosionomi Mustasaaresta.

Sini on ollut pitkään aktiivisesti mukana mm. puheenjohtajana ja nuorisojaostossa. Nyt hän on koulutiedottajana ja SAK:n toiminnassa. Ulospäin suuntautunut ja positiivinen Sini on tällä hetkellä pienten lastensa kanssa kotona.

Kari Murro, 34, Porista.

Kari on yhdistyksen puheenjohtaja, on saanut paljon aikaan. Yhdistyksen jäsenmäärä on kasvanut ja jäseniä ohjattu oikeaan yhdistykseen.

Outi Vehmaskangas, 31, Porista

Nuorisojaosto Satasen puheenjohtaja.

Mirva Saarelainen, 26, sosionomiopiskelija Oulusta

Mirva toimii kauden 2014–2015 opiskelijayhdistyksen puheenjohtajana sekä Oulun alueen nuorisojaostossa että JHL:n nuorisofoorumissa. Hän on ollut työharjoittelussa JHL:n keskustoimistolla järjestöyksikössä Helsingissä. Oulun JHL nuorten (OK-junnut) perustajajäsen.

Tiitta Nieminen, 25, nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja Helsingistä.

Tiitta on idearikas ja toimelias JHL-aktiivi niin liiton nuorisofoorumissa kuin Pääkaupunkiseudun JHL nuorissa.

Sanni Rautiainen, 19, lastenohjaaja Pieksämäeltä.

Sanni on ollut nuorisokursseilla ja perhetapahtumien järjestelyissä. Vuoden alusta hän on ollut SAK:n Etelä-Savon nuorten puheenjohtaja.

Sonja Kokko, 23, yövalvoja Haukiputaalta.

Sonja oli perustamassa Oulun alueelle JHL-nuorisojaostoa ja on toiminut siitä lähtien sen vetäjänä. Yhdistyksensä aktiivi sekä reipas koulutiedottaja ja jäsenhankkija.

Reetta Keränen, 28, musiikkiterapeutti ja lähihoitaja Helsingistä

JHL:n hallituksen varajäsen ja pääkaupunkiseudun JHL nuorten puheenjohtaja. Reetta sai vuonna 2011 SAK:n Duunari-stipendin.

Roby Mountrakis, 28, Helsingistä.

JHL:n hallituksen jäsen ja Helsingin sosiaali- ja terveysviraston työsuojeluvaltuutettu. Aktiivinen ay-liikkeessä ja politiikassa.

Jarkko Karlsson, 27, konduktööri Riihimäeltä.

Raideammattilaisten osasto 51 JHL ry:n hallituksessa ja JHL:n edustajiston jäsen. Sai vuonna 2012 Duunari-stipendin.

Henri Turkia, 24, konduktööri Hyvinkäältä.

VR:n lähiliikenteen luottamusmies ja Raideammattilaisten osasto 51 JHL ry:n varapuheenjohtaja.

Venla Outtara, 27, sosionomi Helsingistä.

Työskentelee ohjaajana Monika-Naiset ry:ssä. Opiskeluaikoina aktiivi liiton opiskelijatoiminnassa, nykyisin mukana liiton nuorisotoiminnassa

Ser veh Khalili, 25, yhteisöpedagogi-opiskelija Nurmijärveltä.

Tällä hetkellä opintojen ohessa töissä sijaisena JHL:n keskustoimistolla järjestöpalveluyksikössä. Hän on myös aktiivinen JHL:n nuorisofoorumissa.

Stefan Loman, 35, osallisuusohjaaja Helsingistä.

Stefan on töissä Helsingin nuorisoasiainkeskuksessa.

Jacob Storbjörk, 20, opiskelija Vaasasta.

Jacob on tällä hetkellä aktiivisempi politiikassa.

Camilla Järvinen, 33, perhepäivähoitaja Uusikaarlepyystä.

Camilla on ollut kauan aktiivinen. Hän aloitti Ekstas-liikkeessä ja nyt Uusikaarlepyyn perhepäivähoitajien yhdistyksen hallituksen jäsen ja sihteeri.

Anette Karlsson, 27, lastenohjaaja ja sosionomi Vantaalta.

Anette on kaksikielinen ja on toiminut aktiivisesti sekä ay-liikkeessä että politiikassa.

Mikkel Näkkäläjärvi, 24, opiskelija Rovaniemeltä.

Saamelainen Mikkel vaikuttaa tällä hetkellä Demarinuorissa, on varapuheenjohtaja. Hänellä on vankka kokemus opiskelijapolitiikasta. Nyt hän perehtyy ay-politiikan saloihin. Mikkel on selkeäsanainen ja osaa esittää visionsa kansantajuisesti.

Susanna Haapalainen, 25, järjestötoimitsija Helsingistä.

Tuli 16-vuotiaana SAKKIn hallitukseen. On toiminut SAKKIn puheenjohtajana ja mukana monella saralla nuorisotoiminnassa. Työskentelee JHL:ssä järjestötoimitsijana.

Ossi Ollikainen, 31, aluetoimitsija Riihimäeltä.

Ossi työskentelee JHL:n Etelä-Suomen aluetoimistossa aluetoimitsijana.

Teemu Huovinen, 27, työtön teatteri- ja musiikkiteknologi Oulusta

Teemu on ollut monia vuosia SAK Nuorten aktiivi ja hän toimii myös liittonsa nuorisotoiminnassa. Teemu on ammattiosastonsa toimikunnan varajäsen.

METALLILIITTO

Petri Ahokangas, 32, metalliala Kankaanpäästä.

Petri on Metallin nuorisotoimikunnan puheenjohtaja. Todellinen tulevaisuuden lupaus, joka vaikuttaa ay-liikkeessä, mutta myös laajemmin yhteiskunnassa.

Petteri Männistö, 26, auto- ja koneala Kokkolasta.

Metallin nuorisotoimikunnan jäsen. Petteri on aikaansaava agitaattori, joka liikuttaa porukkaa.

Olli Pylvänäinen, 24, Jyväskylästä.

Jyväskylän lahja ammattiliitoille. Nuori pääluottamusmies on osoittanut olevansa tulevaisuuden nimi.

Mika Kolehmainen, 35, metalliala Iisalmesta.

Metallin nuorisotoimikunnan jäsen. Mika on Iisalmessa mukana kaikessa, mm. tehtaan pääluottamusmies ja kaupunginvaltuutettu. Mukana Metallin ja SAK:n toiminnoissa. Mika on Operaatio Vakiduunin aktiivi ja kansalaisaloitteen edustaja.

Niko Nissema, 25, metalliala Oulusta.

Oulun ikiliikkuja. Nuori autoalan lupaus tekee sydämellä töitä paremman tulevaisuuden eteen. Metallin nuorisotoimikunnan jäsen.

Jani Seppälä, 26, Imatralta.

Jani vetää Imatran metallin nuorisojaostoa. Itä-Suomen lahja Metalliliitolle, joka on osoittanut olevansa tulevaisuuden nimi.

Ville Rahkala, 34, kokoonpanija Vantaalta.

Ville on työpaikkansa varapääluottamusmies, osaston luottamusmies ja työsuojeluasiamies. Mukana Metallin valtakunnallisessa nuorisotoiminnassa ja Helsinki-Uusimaa alueen nuorisojaoston puheenjohtaja.

Kari Mehtälä, 30, käyttömies Oulaisista.

Kari on ollut ammattiosaston toimikunnassa vuodesta 2007 ja pääluottamusmiehenä vuoresta 2009. Metallin liittohallituksen varajäsen ja mukana valtakunnallisessa nuorisotoimikunnassa.

Mari Mäkelä, 23, varasto/lähettämötyöntekijä Kurikasta.

Mari on Metalliliiton valtakunnallisen nuorisotoimikunnan varapuheenjohtaja. Hän on mukana liiton alueellisessa nuorten toiminnassa sekä ammattiosastossa ja osastonsa edustajana SAKn paikallisjärjestössä. Mari on työpaikkansa varaluottamusmies.

Mari Kalasniemi, 32, materiaalisiirron valvoja Torniosta.

Mari on Metallin liittovaltuuston 3. varapuheenjohtaja, osallistunut liiton tes-neuvotteluihin ja on oman ammattiosastonsa toimikunnan jäsen. Lisäksi Mari on toista kautta Tornion kaupunginvaltuustossa ja on kaupungin henkilöstöjaoston puheenjohtaja.

Antti Mäki, 30, varaosamyyjä Kaarinasta

Antti on työpaikkansa työsuojeluvaltuutettu. Hän on aktiivinen sekä ay-liikkeessä että politiikassa. Antti on mukana Metallin nuorissa ja SAKn nuorissa. Hän on myös Operaatio Vakiduunin aktiivi.

Mari Penttilä, 28, johtosarjapuolen työntekijä Forssasta.

Mari on Forssan Metallin nuorisojaoston vetäjä. Mari toimii aktiivisesti monen muun nuoren tavoin Operaatio Vakiduunissa.

Mikko Pulkkinen, 29, asentaja Turusta.

Mikko on ollut jo vuosia mukana nuorisotoiminnoissa kaikilla tasoilla. Hän on Turun Metalli 1 ammattiosaston varapuheenjohtaja. Mikko on toiminut Metallin aluenuorten sihteerinä ja puheenjohtajana.

Milla Leppänen, 28, ostaja Espoosta

Milla on ammattiosastonsa toimikunnan jäsen, tiedottaja, nuorisovastaava ja kansainvälisyysvastaava. Hän on Espoon, Kirkkonummen ja Vantaan seuturyhmän sihteeri, tiedottaja ja nuorisovastaava sekä ja Metalliliiton nuorisotoimikunnan varajäsen. Milla on koukussa kehitysmaihin, kiinnostunut kansainvälisistä asioista ja on mukana SASKin toiminnasta. Hän edustaa nuoria ensi syksyn EAY:n konfrenssissa Pariisissa.

MUUSIKKOJEN LIITTO

Juho Viljanen, 34, muusikko Helsingistä.

Juho toimii valtakunnallisena luottamusmiehenä Muusikkojen liiton freelancesopimusaloilla. Luottamusmiehen työkenttä kattaa äänitetuotannon, tv-työn, teatterityön ja keikkamarkkinat, joilla on pätkätöitä, muusikkoyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä. Juho on Muusikkojen liiton hallituksen ja suurimman osaston Freelancemuusikot ry:n johtokunnan jäsen.

PAM

Joonas Tuomivaara, 33, varastotyöntekijä Vantaalta.

Joonas on toiminut päätoimisena työsuojeluvaltuutettuna vuodesta 2004 ja on ammattiosaston varapuheenjohtaja. Hän oli PAMin edustajiston puheenjohtaja menneellä liittokokouskaudella. Joonas on aktiivinen työntekijöiden etujen puolustaja, joka ottaa rohkeasti kantaa ja kirjoittaa kipakasti.

Satu Kuosmanen, 34, kokki Keravalta.

Satu on työpaikkansa pääluottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu. Hän on SAK:n Pääkaupunkiseudun paikallisjärjestön tiedottaja. Satu on oman ammattiosastonsa, Hotelli- ja ravintola-alan pääkaupunkiseudun osaston sihteeri.

Eveliina Reponen, 26, järjestösihteeri Joensuusta.

Eveliina on ammattiosastonsa varapuheenjohtaja, PAMin nuorisovaliokunnan puheenjohtaja, ammattiosaston nuorisovastaava. Hän toimii myös PAMin Itä-Suomen aluenuorten ja Pohjois-karjalan SAK-nuorten vetäjä. Toimii aktiivisesti myös SASKissa.

Anni Hasunen, 29, huoltamotyöntekijä Turusta.

Anni on ammattiosaston varapuheenjohtaja, PAMin nuorisovaliokunnan varapuheenjohtaja.

Sami Kaita, 24, vastaanottovirkailija Tampereelta.

Sami on PAMin nuorisovaliokuntalainen ja ammattiosastonsa nuorisovastaava.

Ari Wigelius, 31, varastotyöntekijä Tampereelta.

Ari on koulutiedottaja, entinen varapääluottamusmies, SAK nuorten vetäjä Häme-Pirkanmaalta.

Reija Saarelainen, 30, ravintolatyöntekijä Porista.

Reija on ammattiosastonsa nuorisovastaava ja PAMin nuorisovaliokunnan jäsen.

Maria Brunberg, 31, tarjoilija Oulusta.

ISS – Palvelut Oy:n ravintolapuolen pääluottamusmies.

Kati Saarinen, 26, myyjä Turusta.

Kati on ammattiosastonsa nuorisovastaava.

Simeon Talja, 28, varastomies Espoosta.

Simeon on ammattiosastonsa johtokunnan jäsen, toimii Helsinki-Uusimaan aluenuorissa ja on liiton nuorisovaliokunnan jäsen.

Maria Pulkkinen, 24, tarjoilija Kokkolasta.

Maria on ammattiosastonsa johtokunnan jäsen ja liiton nuorisovaliokunnan jäsen.

Heidi Vihriälä, 28, ravitsemustyöntekijä ja kokki, joka toimii puhelinmyyjänä Kemijärvellä.

Heidi kuuluu liiton nuorisovaliokuntaan, on ammattiosastonsa varapuheenjohtaja ja jäsenvastaava. Hän on toiminut Lapin aluenuorissa erittäin aktiivisesti jo useita vuosia ja on innokas talkoilija. Heidissä palaa halu vaikuttaa.

Petteri Isotalo, 31, myyjä Siivikkalasta.

Petteri on nuorisovaliokunnan jäsen ja edustajiston varajäsen. Hän on ammattiosastonsa johtokunnassa ja työpaikallaan luottamusmiehenä.

Tanja Suomilammi, 30, aluetoimitsija Turusta.

Tanja on entinen PAMin nuorisosihteeri ja nyt PAMin Turun toimiston aluetoimitsija. Hän on ollut Kultajousi Oy:n pääluottamusmies, nuorisoaktiivi ja nuorisovaliokunnan jäsen.

Heidi Lehikoinen, 32, järjestöpäällikkö Helsingistä.

Heidi on edennyt ay-urallaan jo PAMin järjestöpäälliköksi.

Lasse Laakkonen, 32, myyjä Jyväskylästä.

Lasse on työpaikkansa työsuojeluvaltuutettu. Hän kuuluu nuorisovaliokuntaan, on ammattiosaston nuorisovastaava sekä varapuheenjohtaja. Hän on PAMin edustajiston varajäsen ja SAK:n valtuuston toinen varajäsen.

Tiia Tuomela, 27, myyjä Oulusta

Tiia on ammattiosastonsa nuorisovastaava.

Piia Noronen, 25, tarjoilija Turusta.

Piia on työpaikkansa pääluottamusmies.

Nina Karjalainen, 26, matkailuneuvoja Oulusta.

Nina oli liiton edustajiston varajäsen ja koulutiedottaja. Hän on aktiivinen osallistuja sekä PAMin aluenuorten että oman ammattiosastonsa toiminnassa. Hän on myös SAK Oulun aluenuorten puheenjohtaja. Nina on luotettava ja ulospäin suuntautunut jäsen. Hän on aktiivinen toimija demarinuorissa. Nina on toiminnan nainen, joka käy ahkerasti PAMin järjestämillä kursseilla. Tulevaisuuden toimija.

Katja Palosaari, 27, nuorisosihteeri

Katja on PAMin nuorisosihteeri. Aiemmin hän toimi PAMin järjestöosaston assistenttina.

Marjut Pihonen-Randla, 26, turvatarkastaja Vantaalta.

Marjut on SOL-Palvelut Oy:n vartiointi ja turvallisuus alan pääluottamusmies, ammattiosastonsa johtokunnan jäsen ja nuorisovastaava.

Mila Kangasniemi, 21, pelinhoitaja Vantaalta.

Mila on ammattiosastonsa johtokunnan jäsen ja nuorisovastaava.

PAU

Nelli Honkonen, 27, postinjakaja Hämeenlinnasta.

Nelli on perusjakelun luottamusmies ja toimii liiton nuorisovaliokunnassa.

Katja Virkkula, 28, asiakasneuvoja Rovaniemeltä.

Katja on PAUn Lapin toimihenkilöinen ammattiosaston puheenjohtaja ja liiton nuorisovaliokunnan puheenjohtaja.

Ina Laine, 27, postityöntekijä Vantaalta.
Ina on ammattiosastonsa toimikunnan jäsen.

PUULIITTO

Kare Kosonen, 29, sahuri Särkisalmelta.

Kare on kouluttautuja, käynyt monilla SAK:n ja Puuliiton kursseilla sekä suorittanut viimeksi levyalan erikoisammattitutkinnon. Hän toimii Punkaharjun puu- ja erityisalojen ammattiosastossa sihteerinä sekä nuorisovastaavana. Osastossa on jäseniä n. 580 henkeä. Työuralla hän on ollut vuoroin luottamusmiehenä, vuoroin tehtaan työsuojeluasiamiehenä.

Maija Pynnönen, 24, pintakäsittelijä Kangasniemeltä.

Maija on työpaikkansa työsuojeluvaltuutettuna ja ammattiosastonsa puheenjohtajana.

Tero Kumpumäki, 30, lasittaja Karvoskylältä.

Tero valittiin syksyllä 2014 Puuliiton valtuustoon. Hän on työpaikkansa työosaston luottamusmies ja varapääluottamusmies.

RAKENNUSLIITTO

Mikko Ollikainen, 31, putkiasentaja Syväsmäeltä.

Mikko on aktiivinen Rakennusliiton osasto- ja nuorisotoiminnassa sekä aluejärjestössä. Hän on Mikkelin putkimiesten osaston puheenjohtaja ja SAK:n valtuuston nuorin jäsen. Hänet valittiin juuri Rakennusliiton valtuustoon.

Tapio Vainikainen, 28, kirvesmies Kuopiosta.

Tapio on Rakennusliiton ammattiosasto 91 ry:n hallituksen jäsen (1450 jäsentä) sekä osaston nettisivujen ylläpitäjä ja kehittäjä − oikea netti-innovaattori. Hän on myös SAK:n Pohjois-Savon aluetoimikunnan jäsen ja SAK:n Kuopion paikallisjärjestön jäsen. Hän toimii työpaikallaan luottamusmiehenä ja on aktiivinen sekä ay-toiminnassa että politiikassa.

Hannu Huupponen, 30, mattomies Lahdesta.

Hannu on oman ammattiosastonsa taloudenhoitaja ja varapuheenjohtaja. Hän on työpaikkansa pääluottamusmies ja yksi Lahden nuorisopuolen kantavista voimista. Rakennusliitossa hänellä on paikka lattianpäällystysalan ammattialatyöryhmässä.

Suvi Partinen, 26, talonrakentaja Hämeenlinnasta.

Suvi on ollut aktiivinen Rakennusliiton nuoriso- ja osastotoiminnassa. Hän hoitaa nuorisopuolen yhteyshenkilön tehtäviä Hämeenlinnassa ja on oman ammattiosastonsa hallituksen jäsen ja nuorisovastaava.

Marko Karvonen, 24, asfalttityöntekijä Rovaniemeltä.

Marko on melko uusi liiton toiminnassa, mutta on jo lyhyessä ajassa osoittanut kiinnostuksensa ay-toimintaan ja on aktiivisesti.

Mette Nissinen, 26, maalari Jyväskylästä.

Mette on ammattiosastonsa hallituksessa ja edustajana aluejärjestössä. Hän on työpaikkansa pääluottamusmies. Nuorisopuolella Mette on uudehko kaveri.

Ida Kuikka, 24, nuorisotoimitsija Jyväskylästä.

Ida on Rakennusliiton nuorisotoimitsija, joka hoitaa alueensa yhteyksiä ammattikouluihin.

Niko Seppänen, 25, nuorisotoimitsija Oulusta

Niko on tehnyt kirvesmiehen töitä ja osallistunut Meri-Lapin Rakentajat 210 ammattiosaston toimintaan ja veti raksanuorten toimintaa. Niko on Rakennusliitossa töissä ja käy ammattioppilaitoksissa kertomassa Rakennusliiton toiminnasta, työehtosopimuksista ja työelämän pelisäännöistä. Hänen alueenaan on Kuopio−Kokkola linjan pohjoispuoli.

Partinen Sini, 26, nuorisotoimitsija Helsingistä.

Sini on ollut nuorisoaktiivi ja nyt Rakennusliiton Uudenmaan aluetoimiston nuorisotoimitsija. Sini kuten hänen kaksoissiskonsa Suvi oli aktiivinen rakentaja Hämeenlinnassa. Sini oli SAK:n vuoden 2011 edustajakokouksen nuorin kokousedustaja.

SEL

Sini Tupala, 30, elintarviketyöntekijä Kokemäeltä.

Sini toimii työpaikallaan Euran HK:lla varapääluottamusmiehenä ja osaston luottamusmiehenä sekä työsuojeluasiamiehenä. Hän on oman ammattiosastonsa johtokunnan jäsen ja taloudenhoitaja. Sini on kouluttautunut aktiivisesti mm. Kiljavan kursseilla.

Elisa Lappalainen, 26, laborantti Oulusta.

Elisa osallistuu aktiivisesti liiton nuorisotoimintaan ja oman ammattiosastonsa toimintaan. Hän on aktiivinen omalla alueellaan ja valtakunnallisesti.

Helena Paasivirta, 29, elintarviketyöntekijä Tampereelta.

Helena toimii työpaikallaan Sahalahden Saarioisilla osaston luottamusmiehenä. Hän on SEL:n valtakunnallisen nuorisojaoston aktiivinen jäsen. Helena on myös ammattiosastonsa nuorisovastaava.

SÄHKÖLIITTO

Niko Pitkänen, 29, sähköasentaja Äänekoskelta.

Niko on aktiivinen toimija sekä osasto- että liittotasolla. Hän sai SAK:n vuoden 2014 Duunaristipendin.

Niina Luostarinen, 32, sähköasentaja Lahdesta

Niina on ammattiosastonsa aktiivinen toimija ja osallistuu myös liiton toimintaan. Hän on Sähköliiton edustajiston jäsen. Niina on osaava ja innostava nuori ay-vaikuttaja.

Jere Aaltonen, 23, sähköasentaja Turusta.

Jere on ammattiosastonsa nuorisosihteeri ja hän on käynnistänyt ammattiosastonsa nuorisotoimintaa lupaavasti.

Juha Jumisko, 34, nuorisoasiamies Karkkilasta

Juha työskentelee Sähköliiton nuorisoasiamiehenä pääpaikkanaan Etelä-Suomen aluetoimisto. Tätä ennen hän kiersi ammattioppilaitoksia Sähköliiton, TEAMin, Paperiliiton ja Puuliiton työmarkkinatiedotuksesta vastaavana projektityöntekijänä.

TEAM

Triin Rikkola, 27, pesulatyöntekijä Taavetista.

Triin on vuoden 2014 ”vuoden TEAMilainen”, varapääluottamusmies ja nuorisovastaava. Hän on liitonnuorisojaoston jäsen. Triin tekee aktiivisesti tutuksi liiton toimintaa ja hankkii jäseniä.

Atte Kilpinen, 34, koneenkäyttäjä Mikkelistä.

Atte on toiminut pitkään liiton nuorisojaostossa. Hän on myös valtuuston varajäsen. Atte on ison työpaikan pääluottamusmies ja aktiivinen jäsenhankkija.

Mikael Ojomaa, 23, sanomalehtipainaja /postittaja Jyväskylästä.

Mikael on Keski-Suomen SAK nuorten puheenjohtaja ja osastonsa nuorisovastaava. Hän hoitaa itsenäisesti alueellaan koulutiedotusta. Mikael on positiivinen nuori, jolla on motivaatio kohdallaan.

Annastiina Pirttilä, 30, sitomotyöntekijä Turusta.

Annastiina on työpaikkansa työsuojeluvaltuutettu toista kautta. Hän on melko uusi nuorisotoiminnassa. Annastiina on hauska ja todella positiivinen lisä joskus niin jäykkään ay-maailmaan.

Juho Torvikoski, 31, tuotantotyöntekijä Lopelta.

Juho on ammattiosastonsa nuorisovastaava. Hän osallistuu aktiivisesti nuorisotoimintaan. Juholla on mielipiteitä ja arvot kohdallaan..

Toni Mäkinen, 24, opiskelija Kuopiosta

Toni on ammattiosastonsa varapuheenjohtaja ja Pohjois-Savon SAK Nuorten puheenjohtaja. Hän on aktiivisesti mukana Operaatio Vakiduunissa.

Sakari Laitinen, 22, prosessinhoitaja Kuopiosta.

Sakari on ammattiosastonsa puheenjohtaja ja työpaikkansa varatyösuojeluvaltuutettu.

VML

Jaakko Hirn, 33, veturinkuljettaja Imatralta.

Jaakko on valittu lyhyen veturinkuljettajauran aikana jo liiton hallitukseen. Jaakko on myös VML:n Imatran osaston varaluottamusmies ja toimii osastonsa toimikunnassa. Hän kuuluu useisiin työryhmiin, joissa suunnitellaan liiton ja ammatin tulevaisuutta.

SAK

Tatu Tuomela, 33, nuorisosihteeri Keravalta.

Tatu on toiminut neljä vuotta SAK:n nuorisosihteerinä. Sitä ennen hän oli tuotantotyöntekijänä ja pääluottamusmiehenä. Vuosina 2006−2010 Tatu työskenteli Suomen Ammattiin Opiskelevien Liiton, SAKKI ry:n järjestö- ja koulutussihteerinä.

Aino Pietarinen