Yhteiskunnan uudistamisen foorumi Naantali 24h:ta ei järjestetä vuonna 2021

Naantali 24h joudutaan perumaan epävakaan koronatilanteen ja kasvaneiden tartuntalukujen vuoksi. Seuraava Naantali 24h järjestetään vuonna 2022.
12.08.2021 09:21
Naantalin vierasvenesatama. Kuva Esko Keski-Oja/Naantalin matkailu Oy.

Vuodesta 2018 järjestetyn yhteiskunnan uudistamisen foorumi Naantali 24h:n oli tarkoitus palata koronavuoden jälkeen livetilaisuudeksi ja koota yhteiskunnan eri osa-alueita edustavia keskustelijoita ja vaikuttajia kesän lopussa Naantaliin 24 tunniksi. Vuoden 2021 järjestäjinä toimivat Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA, Miltton, Naantalin kaupunki sekä Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ovat kuitenkin päättäneet perua tapahtuman yleisen terveysturvallisuuden ja vallitsevan koronatilanteen takia.

– Tapahtuman ytimessä on osallistujien välinen vuorovaikutus ja vuorokauden aikana käytyjen intiimien keskustelujen kautta syntyvä ainutlaatuinen luottamuksen ilmapiiri. Vaikka näemme yhteiskunnassa juuri tällaiselle vuorovaikutukselle valtavan tarpeen ja olisimme halunneet järjestää tapahtuman, on tapahtuman peruminen vallitsevassa koronatilanteessa paras vaihtoehto, tapahtuman järjestäjätahot kommentoivat yhdessä.

Tilaisuuden järjestävät Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA, Miltton, Naantalin kaupunki sekä Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK haluavat kuitenkin edistää laajan yhteiskunnallisen keskustelun syntymistä, ja tuottavat yhdessä nyt peruttavan tapahtuman teemasta Kasvu, menestys ja onnellisuus koronashokin jälkeen muuta sisältöä ennen seuraavaa Naantali 24h -tapahtumaa.

Yllättävät kohtaamiset ja keskustelut palaavat Naantaliin ensi vuonna, kun seuraava Naantali 24h järjestetään live-tapahtumana Naantalissa vuonna 2022.

Aiempien vuosien teemoihin, osallistujiin ja keskusteluihin voi tutustua osoitteessa naantali24h.fi sekä Twitterissä @naantali24h.