Palkansaajajärjestöt kysyvät jälleen - Mikä fiilis?

Palkansaajajärjestöjen imago- ja järjestäytymiskampanja Mikä fiilis? näkyy tv:ssä, elokuvateattereissa ja sosiaalisessa mediassa loka–marraskuussa.
15.10.2015 09:00
SAK
Mikä fiilis? -kampanja alkaa tänään torstaina ja päättyy 30.11.

Yli kahta miljoonaa palkansaajaa edustavat SAK, Akava ja STTK muistuttavat kampanjallaan, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Mikä fiilis? -kampanjan ensimmäinen vaihe talvella 2014 nosti esiin palkkatasa-arvon, työpaikkakiusaamisen, nollatuntisopimukset ja korvauksettomat ylityöt.

Kampanjan kakkosvaiheen aiheet on valittu keväällä 2015 toteutetun kohderyhmätutkimuksen tulosten perusteella. 20–35-vuotiaiden järjestäytymättömien palkansaajien kohderyhmässä nousi esiin huoli työelämän heikennyksistä. Nuoria palkansaajia mietityttivät muun muassa oikeudenmukainen palkkaus, lomaoikeus, riittävä vapaa-aika, perhevapaat sekä irtisanomissuoja.

Kampanjan aloittaa tänään torstaina viisi humoristista tv-spottia, ”kuvitteelliset kohtaukset tulevaisuuden työelämästä”. Kampanja on vahvasti esillä myös YouTubessa, Googlessa, netti-tv-palveluissa ja sosiaalisessa mediassa kuten Facebookissa. Mikä fiilis? kuuluu myös radiossa ja nähdään valkokangasmainonnassa Finnkinolla. Kampanja päättyy 30.11.

Ammattiliitot käyttävät kampanjailmeen mukaisia materiaaleja omissa julkaisuissaan ja kanavissaan. Tv- ja radiokampanjan päättyessä kampanjan nettisivulla voi tehdä sosiaalisessa mediassa jaettavan leikkimielisen työfiilistestin.

Olisihan se aika liittyä ammattiliittoon!

Tilaa tuoreimmat uutisemme sähköpostiisi

Tilaa tuoreimmat uutisemme sähköpostiisi

Kieli

Näin tietojasi käytetään

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käytön kuvauksen mukaisesti.