FFC får mångsidigt utbud av medlemsdatorer

06.06.2003 17:03 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
FFC:s enkla bärbara

FFC:s medlemsdatorer utökas under sommaren med två helt nya sammansättningar: FFC:s prestationsdator ges ut i en stilig designmodell och så tillkommer en förmånlig bärbar dator. Redan tidigare i år utökades sortimentet med en liten designmodell av basdatorn. Också de övriga medlemsdatorpaketen har utvecklats: effekterna har ökats, programvaran uppdaterats och skrivarna bytts ut.

Sortimentet har samtidigt delats in i två olika kategorier. Den första serien omfattar förmånliga datorer för hemmabruk. Proffsserien omfattar effektiva datorer för krävande bruk, som dessutom lätt kan byggas ut. Vardera serien omfattar såväl en bordsdator och designmodellen av den, en bärbar dator och uppgraderarens centralenhet.

I samband med förnyelsen har garantitiden för alla bordsdatorer ökats till 48 månader, alltså fyra år. Den förlängda garantin gäller basdatorn, dess designmodell, prestationsdatorn och dess designmodell liksom uppgraderarens centralenheter.

Allt du behöver på en gång

Alla FFC:s bordsdatorer och bärbara datorer omfattar centralenhet, skärm, tangentbord och mus, liksom ett digert programpaket, skrivare (gäller inte den bärbara i basserien), gratis hemtransport överallt i landet liksom stödfunktioner och avhämtningsgaranti under 37-48 månaders tid. För bordsdatorerna gäller dessutom en förbindelse om återköp som är 15 % av det ursprungliga priset. Alla paketen kan kompletteras med olika alternativ och tillägg.

Programpaketet omfattar det finskspråkiga operativsystemet Windows XP Home Edition, programpaketet Microsoft Works, ett dataåterställningsprogram, antivirus- och brandväggsprogrammet F-Secure Internet Security 2003, en skräddarsydd Internet-anslutning från MTV3 samt programvara för DVD-filmer.

Operativsystemet samt programmen Microsoft Works och MS Office (kan köpas som ett alternativ) kan installeras i svensk version. Det kostar 35 euro (inkl. moms) extra att få svenskspråkiga versioner.

Medlemsdatorerna tillverkas av finländska Pohjanmaan Mikro Oy, eller Pomi. Eftersom datorernas komponenter i hög utsträckning är av inhemsk tillverkning har företaget beviljats rätten att använda ursprungsmärket Nyckelflaggan.

Tilläggsinformation och beställning

Tilläggsinformation om FFC:s medlemsdatorer, om apparaternas sammansättning, priser och tilläggsutrustningsalternativ får du (på finska) på webbadressen www.pomi.fi/sak. Du kan beställa per telefon (08) 555 2514 (Pomis försäljning, vardagar 9-20) eller via e-post: myynti@pomi.fi. Pomi besvarar också eventuella frågor.

FFC:s medlemsdatorer levereras avgiftsfritt hem oavsett var du bor. Leveranserna sköts kvällstid och leveranstiden är en vecka.

FFC:s medlemsdatorer: teknisk information och pris

Tilläggsinformation om FFC:s medlemsdatorsortiment finns även under punkten Medlemmar > Medlemsdator.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig