SLSY söker jurist

05.09.2011 10:59 karhu admin
Nyhet Arbetsliv

Fackförbundet för Kabinpersonal i Finland &#;8211 SLSY rf är kabinpersonalens intresseorganisation. Föreningens medlemmar består av de finska flygbolagens flygvärdinnor och stewards.

Juristens arbetsuppgifter består av medlemsrådgivning i juridiska ärenden angående anställningsförhållanden och kollektivavtal, samt fungera som rättsligt ombud . Juristen skall även övervaka att de kollektivavtal föreningen har förhandlat följs, samt delta i kollektivavtalsförhandlingar och representera föreningen i bl.a. transportbranschens samarbetsorgan.

Juristen skall dessutom ge medlemsrådgivning och bistå Finlands Sjömans - Union FSU rf:s medlemmar i ärenden angående olycksfalls-, sjukförsäkrings- och pensionsärenden, samt fungera som ombud åt medlemmar i ändringssökande då det gäller socialförsäkringsärenden.

Sökanden förutsätts ha en examen som juris kandidat eller juris magister samt ha goda muntliga och skriftliga språkkunskaper i finska och svenska. För att framgångsrikt inneha tjänsten förutsätter vi god social-kompetens och förhandlingsförmåga. Till sökandes fördel ses kännedom om arbetsrätt och kollektivavtalsrätt samt utförd domstolspraktik.

Skicka din ansökan inklusive löneanspråk och cv via e-post till hannele.siika-aho@slsy.info senast den 23.92011.

För ytterligare information kontakta SMU ry / Kenneth Bondas, mobil 040 456 0245 eller kenneth.bondas@smu.fi eller SLSY ry / Hannele Siika-aho, tfn 09 6131 1341.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig