Rotation i FFC:s ledningsgrupp

06.09.2011 10:35 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Saana Siekkinen

Saana Siekkinen tar plats i ledningsgruppen

FFC omorganiserar ledningsgruppens ansvarsområden. Nuvarande direktörer får nya uppgifter och Saana Siekkinen (39), som idag är chef för yrkeskunskap och arbetskraftsfrågor, tar plats i ledningsgruppen. Siekkinen blir direktör för organisationens utvecklingsavdelning.

FFC-ordföranden Lauri Lyly säger att rotationen av de ledande uppgifterna ger nya infallsvinklar och stimulerar organisationens ledningsarbete. Samtidigt får arbetskrafts- och utbildningspolitiken samt förbättrandet av arbetstagarnas kompetens större vikt i FFC:s intressebevakning. Utnämningen av Saana Siekkinen för också in en yngre generations sätt att se på saker och ting i ledningsgruppens arbete.

Utvecklingsdirektör Eija Hietanen blir strategi- och förvaltningsdirektör inom FFC:s ledning. Till hennes arbetsbeskrivning hör organisationens strategiarbete, verksamhetsplanering och personaladministration.

FFC-styrelsens vice ordförande Matti Huutola blir organisationsdirektör vid FFC:s avdelning för informations- och organisationstjänster. Den nuvarande organisationsdirektören Matti Tukiainen blir för sin del arbets- och näringslivsdirektör.

Övriga medlemmar av FFC:s ledningsgrupp fortsätter i sina tidigare uppgifter. Nikolas Elomaa fortsätter som intressebevakningsdirektör och Arto Kuusiola som ekonomidirektör. Direktören för internationella ärenden Marjaana Valkonen går i pension i vår och ansvaret för de internationella ärenden övergår då till strategidirektören Eija Hietanen.

Samtliga nya utnämningar träder i kraft i början av oktober.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig