Ta Internetanslutning utan månadsavgift

05.04.2004 15:28 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Ett eget Internetabonnemang för FFC-anslutna medlemmar

FFC har tillsammans med MTV3 Internet skräddarsytt ett eget Internetabonnemang för FFC-anslutna medlemmar. Abonnemanget innehåller bl.a. Internetanslutning utan månadsavgift och e-postadresser. Internetabonnemanget fås som cd-rom och kan enkelt installeras i den egna datorn. Man kan också ladda ner den via FFC:s Internettjänst vid punkten Medlemmar.

Det krävs ingen specialkompetens för att installera MTV3 Internet-anslutningen som är skräddarsydd för FFC. I paketet med CD-romskivan finns enkla installationsanvisningar och det enda man behöver kunna är att starta själva datorn. Skivan innehåller dessutom webbläsaren Internet Explorer 6.0.

För Internetabonnemanget behöver man inte betala vare sig anslutnings- eller månadsavgifter, bara de normala telefonavgifter som telefonbolaget tar för Internet-samtalen. Internetabonnemanget innehåller alla nödiga tjänster, såsom e-post (som följer modellen valbart.namn@pp.sak.fi) och en lättanvänd webbsidtjänst där man enkelt kan upprätthålla egna webbsidor. Abonnemanget innehåller sex e-postlådor på 25 megabit och ett obegränsat antal lådor på 2 megabit.

Medlemmar i FFC-anslutna förbund kan beställa abonnemanget via gratisnumret 0800 188 155 genom att tala in sitt namn och sin adress på svararen. Paketet är på posten inom en vecka och innehåller alltså både CD-romskivan och enkla installationsanvisningar.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig