Utbildning för kunskapslotsar

26.02.2004 12:56 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Projektet Kunskap för framåt är en del av Kunskapslyftprogrammet.

FFC:s svenska sekretariat ordnar utbildning för kunskapslotsar i Tammerfors (Hotel Rosendahl) den 3.-4.4.2004. En kunskapslots är en stödperson som sporrar och handleder arbetstagare att utveckla sin egen kunskap. Utbildningen av kunskapslotsar genomförs som en del av FFC:s och förbundens projekt Kunskap för framåt. Projektet stöder utnyttjandet av det riksomfattande Kunskapslyftprogrammet.

Kursen ger kännedom om möjligheter såväl i yrkesutbildning som annan utbildning samt verktyg att sköta kunskapslotsuppgifterna med framgång.

Största delen av kostnaderna för seminariet står Kunskap för framåt -projektet för. Den målsatta avgiften för deltagaren förväntas med resor, logi (i två personers rum), mat och kaffe bli ca 40 e/deltagare. Deltagaravgiften debiteras av förbunden i efterskott när alla kostnader är klara. Därför är det viktigt att anmälningarna går via det egna förbundet. Det är klart att om fackavdelningarna sänder deltagare till seminariet så debiteras fackavdelningen. Det är även lika klart att det inte kostar något för den enskilda deltagaren.

Anmälningarna till kursen vill vi ha till FFC:s svenska sekretariat senast den 12.3.04. På FFC är det Riitta Kulmala som tar emot anmälningarna. Adressen är FFC, PB 157, 00531 Helsingfors, och e-post riitta.kulmala@sak.fi. Telefonnumret till Riitta är (09) 772 1423, hon svarar också på förfrågningar.

Vecka 13 sänder vi en personlig kallelse med program, deltagarförteckning, resedirektiv och praktiska frågor till de anmälda deltagarna - vi hoppas att ni trots all brådska rekryterar deltagare till seminariet i Tammerfors!

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig