FFCs svenska seminarium i Borgå 18-19.3.2006

12.01.2006 13:39 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Haikko Gård. Foto: Haikko Gård

FFCs svenska sekretariat arrangerar årets första svenska seminarium i samarbete med ABF den 18-19.3.2006 i Borgå på hotel Haikko Gård, Haikovägen 114, Borgå. Seminariet är avsedd främst för medlemmar från Södra Finland.

Till seminariet väntar vi deltagare från alla FFCs förbund. Målsättning till deltagarantal är minst 30 personer.

Seminariet har följande aktuella teman:

• Vad kännetecknar svenska medlemmar i FFC-förbunden? - FFCs medlemsundersökning 2005
  • Hur rekryterar jag arbetskompisarna att ansluta sig i facket?
  • FFC:s kongress 2006

Kostnaderna för seminariet är ca 260 e/deltagare och i avgiften ingår resor, logi (i enkelrum) samt mat och kaffe. Deltagaravgiften debiteras av förbunden i efterskott när alla kostnader är klara. Därför är det viktigt att anmälningarna går via det egna förbundet. Om fackavdelningarna sänder deltagare till seminariet så debiteras fackavdelningen. Det kostar inte något för den enskilda deltagaren.

Anmälningarna till kursen skickas till FFCs svenska sekretariat senast den 15.2.2006. Riitta Kulmala tar emot anmälningarna:

FFC
Riitta Kulmala
PB 157
00531 Helsingfors
e-post riitta.kulmala@sak.fi
tfn 020 774 0205

Hon svarar också på förfrågningar.

Vecka 10 sänder vi en personlig kallelse med program, deltagarförteckning, resedirektiv och praktiska frågor till de anmälda deltagarna. Vi hoppas att ni trots all brådska rekryterar deltagare till seminariet i Borgå!

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig