Finland har alltid nått framgång när förtroendet har varit starkt

FFC:s styrelse har godkänt löntagarcentralorganisationens nya strategi och organisation.
07.11.2016 14:24 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Jarkko Eloranta

– Arbetslivet och samhället är i ett brytningsskede och vi förändras samtidigt. Vi slipar våra målsättningar och vårt påverkande, betonar ordförande Jarkko Eloranta.

– De nya lösningarna för sysselsättningen, socialskyddet och kunnandet ska gälla alla. I vår strategi uppmärksammar vi bland annat dem som utför det nya arbetet och deras behov. Arbete och utkomst står fortfarande starkt i fokus.

Eloranta, som är ordförande för Finlands största löntagarcentralorganisation, påpekar att ekonomin har stampat på stället i snart ett årtionde, och att det inte har uppstått tillräckligt många nya arbetstillfällen.

– Nu behöver vi annorlunda sätt att åstadkomma fler arbetstillfällen och att höja sysselsättningsgraden. Finland har alltid nått framgång när förtroendet har varit starkt. FFC:s målsättning är att göra Finland till ett förtroendesamhälle igen.

Utöver organisationsreformen utnämnde styrelsen också FFC:s ledningsgrupp. Den består av ordförande Jarkko Eloranta, direktören för avdelningen för arbetsvillkor Annika Rönni-Sällinen, direktören för avdelningen för tillväxt och påverkan Matti Tukiainen, direktören för avdelningen för arbete och trygghet Saana Siekkinen, direktören för organisationsavdelningen Matti Huutola och direktören för administrationsavdelningen Eija Hietanen.

FFC:s strategi (på finska)

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig