Förtroendemannen får allt mer att göra

08.12.2011 12:41 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Huvudförtroendemän Sune Forss (JHL) och Anne Saarvo (Jyty). Foto: Patrik Lindström. Löntagaren 6-2011.

Löntagaren 6/2011

Årets sista nummer av Löntagaren har förtroendemannen som tema. JHL:s huvudförtroendeman Sune Forss i Borgå berättar att arbetsgrupper och förhandlingar upptar en allt större del av hans tid, vilket betyder att han sällan hinner träffa dem han representerar - de vanliga medlemmarna.

I artikelserien Medarbetaren prövar Löntagarens reporter den här gången på att jobba som ramparbetare vid RTG Ground Handling vid Karleby-Jakobstad flygplats i Kronoby. Ramparbetaren har många olika arbetsuppgifter och får stå i för att planen ska hinna avgå i tid. Viktigast av allt är ändå säkerheten.

Reportagen i nr 6/11 handlar om ATK-macken som har blivit transportarbetarnas nya samlingsplats i Karleby och om närproducerad mat vid West Chark i Raseborg. Dessutom berättar fackligt aktiva i Tunisien om livet efter revolten.

Läs mer på www.lontagaren.fi.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig