Över 20 000 har redan undertecknat appellen

11.12.2003 16:52 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Rädda jobben 12.12.2003

Webbappellen "Rädda jobben" har redan undertecknats av över 20 000 människor. Teckna också du under appellen på FFC:s finskspråkiga webbplats (översättning av appellen till svenska finns via den här länken). Eller sänd ett textmeddelande till 0400 312 727 (avgift för vanligt textmeddelande). Skriv "Rädda jobben!".

Det händer på flera orter

Under opinionsdagen den 12.12. samlar man namn på den gemensamma appellen "Rädda jobben!" både på arbetsplatser och gator och torg på olika håll i vårt land. I Helsingfors bjuder FFC, FTFC och Akava på glögg utanför Glaspalatset kl. 11-13 och samlar in namn där. Vid middagstid står också ordförandena Lauri Ihalainen, Mikko Mäenpää och Risto Piekka där och samlar namn. FFC har också en soppkanon på Hagnäs torg vid samma tidpunkt. FFC bjuder på ärtsoppa/glögg under temat Rädda jobben också åtminstone i Jyväskylä, Kouvola, Fredrikshamn, Uleåborg, Tammerfors, St Michel, Mäntyharju, Nyslott, Pieksämäki och Lahtis.

Ring eller sänd sms om antalet underskrifter

Allt material som hänför sig till opinionsdagen finns på FFC:s finskspråkiga webbplats och kan skrivas ut. Om du vill samla namn på appellen kan du skriva ut blanketterna direkt från webben.

Returnera de ifyllda appellsblanketterna till

FFC/appell
PB 157
00531 Helsingfors

Omedelbart då namninsamlandet är över ska du meddela hur många namn du har på dina listor. Gör det per telefon eller som textmeddelande på nummer 0400 606 074 eller skicka e-post till appell@sak.fi. Appellen överlämnas senare till arbetsgivarorganisationerna och arbetsministeriet.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig