Donarstipendiet till ett driftigt ungt yrkesproffs

Ansökningstiden för Donarstipendiet har inletts. FFC beviljar stipendiet till en ung person som genom sin aktivitet har stärkt den egna branschens anseende.
24.08.2014 11:38
LÖNTAGAREN
Mikko Markkanen fick ta emot FFC:s Donarstipendium i fjol.

Mottagaren av Donarstipendiet har skaffat sig en yrkesexamen i sin egen bransch och är stolt över sitt yrke. Personen visar prov på donaranda genom att vara aktiv inom fackföreningsrörelsen eller studerandeorganisationer, eller genom att inneha förtroendeuppdrag på den egna arbetsplatsen. Det är ett plus om personen har jobbat för facklig organisering.

Om du känner till en lämplig kandidat kan du skicka in en fritt formulerad ansökan, med tillhörande motiveringar, till FFC senast den 10 oktober. Ur ansökan ska framgå kandidatens namn, ålder, yrkesexamen och/eller yrke, hemort, arbetsplats, fackförbund samt eventuella förtroendeuppdrag eller övrig aktivitet.

Stipendiesumman är 1000 euro och stipendiet överräcks på ett ungdomsevenemang den 1 november.

Skicka ansökan per e-post till sini.kurho@sak.fi eller per post till Donarstipendiet/Sini Kurho, PB 157, 00531 Helsingfors.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig