Sommarjobbartelefonen betjänar också i år

30.04.2007 10:39 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Sommarjobbarinfo 0800 179 279 - maj-augusti, må-fre kl. 9-15 - www.sak.fi/sommarjobbare

Sommarjobbarna får också i år råd när det gäller anställningsvillkor och avtal via FFC:s servicetelefon. Sommarjobbartelefonen betjänar från den andra maj till medlet av augusti. Numret till FFC:s servicetelefon för sommarjobbare är 0800 179 279. Utöver telefonrådgivningen upprätthåller FFC en rådgivningstjänst på webben: www.sak.fi/sommarjobbare.

FFC:s Sommarjobbartelefon och -webbtjänst introducerades för två år sedan. FFC:s organisationssekreterare Anita Spring säger att Sommarjobbarinformationen svarar på ett klart behov.

- Via Sommarjobbartelefonen kan vi ge råd till alla som vill veta mer om arbetstagarens rättigheter och skyldigheter. Man behöver inte vara medlem i något fackförbund för att få hjälp, eller ens arbeta i en FFC-organiserad bransch, och de som ringer måste inte uppge sitt namn. Utöver sommarjobbarna själva händer det att deras föräldrar ringer och ber om råd, berättar Anita Spring.

Rådgivningen sker på finska, svenska och engelska och man kan ringa måndag till fredag kl. 9-15.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig