Nya utnämningar i FFC

14.09.2001 15:04 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
Hietanen Eija

FFC:s styrelse utnämnde den 10 september pol.mag. Eija Hietanen till ny utvecklingschef inom FFC:s allmänna ledning. Hon efterträder Marjaana Valkonen som vid FFC:s kongress i juni valdes till ny chef för den internationella avdelningen. Eija Hietanen har varit ställföreträdande chef för arbetslivsavdelningen.

Ny regionchef vid södra Tavastlands servicecentral i Lahtis är Pentti Immonen som har suttit på motsvarande post i Kymmene. Hans efterträdare där är Leila Oderma som har varit Kymmenecentralens byråföreståndare.

Ny arbetskrafts- och utbildningspolitisk sekreterare på FFC:s samhällspolitiska avdelning är KAT:s utbildningsplanerare, pol.mag. Saana Siekkinen. Siekkinen har tidigare bl.a. arbetar med intressebevakningen på SAKKI.

Ugur Hannele

Styrelsen beslöt att fastanställa pol.mag. Markku Liljeström som utbildningschef fr.o.m. årsskiftet. Liljeström har skött uppdraget på viss tid sedan våren 1999 och under tiden varit tjänstledig från sin post som rektor för fackinstitutet i Kiljava.

T.f. ungdomssekreterare på FFC är Hannele Ugur som har varit sekreterare på avdelningen för medlemsservice. Hon är vikarie för mammalediga Eija Harjula.

FFC:s organisation

FFC fortsätter i huvudsak arbeta med samma organisationsstruktur som tidigare. Vid sitt möte den 10 september fastställde FFC:s styrelse organisationen för den kommande kongressperioden. Organisationen förnyades efter kongressen 1996. Strukturen nu är den samma. men FFC satsar på att i ännu högre grad utveckla det teamtänkande man inledde för sex år sedan.

FFC:s organisation (pdf)

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig