Nikolas Elomaa direktör för FFC:s intressebevakning

Nyhet Arbetsliv
Nikolas Elomaa

Matti Huutola och Eija Hietanen avdelningsdirektörer

FFC har utsett nya direktörer och sett över organisationen på sin byrå. Hela organisationsstrukturen ändras i början av oktober. Enligt ordförande Lauri Lyly är den viktigaste förändringen att hållbar tillväxt och förnyelse samt bättre yrkeskunskap hos arbetskraften nu lyfts upp vid sidan av traditionell intressebevakning.

- I den nya organisationen arbetar vi mer enligt matris- och projektprinciper. Det är en stor reform vi gör. Arbetsuppgifterna för 30 av de 116 i FFCs personal ändras betydligt och i någon mån för nästan alla, beskriver Lyly.

FFCs vice ordförande Matti Huutola, 50, blir nu arbets- och näringslivsdirektör, FFC:s avtalsexpert Nikolas Elomaa, 40, har utsetts till intressebevakningsdirektör medan utvecklingschefen Eija Hietanen, 48, nu blir utvecklingsdirektör och leder den nya utvecklingsavdelningen.

Vid sidan av ordförande Lyly, Huutola, Elomaa och Hietanen består ledningsgruppen också framöver av organisationsdirektören Matti Tukiainen, ekonomidirektören Arto Kuusiola och direktören för internationella ärenden Marjaana Valkonen.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig