Löntagarorganisationerna frågar än en gång – Hur känns det?

Löntagarorganisationernas image- och organisationskampanj Hur känns det? syns i TV, på bio och i sociala medier i oktober och november.
15.10.2015 09:43
FFC, AKAVA och STTK
Nyhet Facket Facket
Kampanjen Hur känns det? pågår 15.10–30.11

FFC, Akava och STTK som tillsammans representerar över två miljoner löntagare påminner med kampanjen om att vi kan påverka framtidens arbetsliv genom att vara medlem i ett fackförbund.

Hur känns det? -kampanjens första skede vintern 2014 lyfte fram jämlika löner, mobbning på arbetsplatsen, nolltimmesavtal och övertidsarbete utan ersättning.

Teman för det andra skedet av kampanjen har valts utgående från målgruppsundersökningen som genomfördes våren 2015. Bland löntagare i åldern 20–35 år som inte är medlemmar av facket fanns en oro över försämrade villkor i arbetslivet.

Unga löntagare funderar bland annat över rättvis lön, semesterrätt, tillräcklig fritid, familjeledighet samt uppsägningsskydd.

Kampanjen inleds den 15 oktober med fem humoristiska TV-reklamer, "fiktiva scener ur framtidens arbetsliv". Kampanjen syns även i stor utsträckning på YouTube, Google, webb-TV samt Facebook och andra sociala medier. Hur känns det? hörs även i radio och ses hos Finnkino.

Fackförbunden använder material från kampanjen i sina egna publikationer och kanaler. Då TV- och radiokampanjen avslutas kan man på kampanjens webbplats göra ett lekfullt test om trivsel på arbetsplatsen som kan delas i sociala medier.

Nu är det dags att bli medlem i fackförbundet!

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig

Genom att skicka in blanketten godkänner du att informationen om dig används enligt beskrivningen.