Lättare att hitta rätt förbund på nya Facket.fi

Webbtjänsten Facket.fi, som hjälper besökaren att välja fackförbund, har förnyats. Det är nu ännu lättare att hitta rätt fackförbund inom FFC.
04.11.2014 12:31
LÖNTAGAREN
Nyhet Facket Facket

Webbtjänsten Facket.fi finns i sin helhet på svenska, finska och engelska. Det går att söka fackförbund enligt den bransch man jobbar eller studerar i, eller så kan man skriva in namnet på den egna arbetsplatsen. Sökandet underlättas av den prediktiva inmatningen som ger förslag redan när man har skrivit in de första bokstäverna.

Den nya webbtjänsten har följsam design, vilket innebär att sidan anpassar sig enligt användarens bildskärm. Det betyder att webbplatsen fungerar lika bra på mobilen som på pekplattan eller datorn.

Det lönar sig att testa att nya Facket.fi ger rätt resultat för den egna arbetsplatsen. Om den föreslår fel fackförbund kan man skicka respons på adressen webmaster@sak.fi. Webbtjänsten uppdateras en gång per månad med nya företag.

Facket.fi upprätthålls av FFC.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig