Fyra arbetstagare berättar om sin vardag i Donarbloggen

I dag öppnar Donarbloggen på Löntagarens och FFC:s webbplats. I bloggen kommer fyra arbetstagare och fackligt aktiva att berätta om sin vardag. Först ut är metallarbetaren och huvudförtroendemannen Tommy Holmblad från Kvevlax, Korsholm. I sitt första inlägg presenterar sig Tommy som ”lite av en schweizisk armékniv inom metall”.
13.08.2012 07:57
LÖNTAGAREN

De övriga bloggarna är Sari Yliaho från Bäckby, Pedersöre, Eija Kiviö från åländska Föglö och Anita Nykänen från Esbo. Sari har nyligen inlett en ny karriär som försäljare av dörrar och köksluckor efter att i många år varit båtinredningstapetserare och huvudförtroendeman inom Träfacket. Eija är huvudförtroendeman för Sjömansunionens medlemmar på de åländska landskapsfärjorna och Anita jobbar på Stockmann i Hagalund i Esbo.

Också Löntagarens webbkolumnister Håkan Ekström, Henri Lindholm och Tiina Nurmi-Kokko kommer att blogga om aktuella frågor i facket. Håkan Ekström är förhandlingschef på JHL, Henri Lindholm är förbundssekreterare på Finlands Lismedelsarbetareförbund SEL och Tiina Nurmi-Kokko är socialsekreterare på Byggnadsförbundet. Också FFC:s svenska sekreterare Anita Spring kommer att skriva i bloggen.

Donarbloggen

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig