Föreslå årets förtroendeman

Finns det på din arbetsplats, i din fackavdelning eller i ditt förbund en förtroendeman du är övertygad om att förtjänar nomineras till årets förtroendeman inom FFC? Årets förtroendeman behöver ingalunda vara perfekt, men ska vara en person som använder hjärta och hjärna i sin verksamhet.
12.09.2012 19:16
LÖNTAGAREN
Nyhet Arbetsliv

Årets förtroendeman är en person som håller kontakt med sina medlemmar på den egna arbetsplatsen och står i kontakt med fackavdelningen och förbundet. Han eller hon skapar nätverk och samlar samarbetspartners kring sig. Personen behärskar förhandlingskonsten och har samarbetsförmåga och för honom eller henne är det viktigt att utveckla det egna kunnandet och utbilda sig.

Årets förtroendeman är en aktiv intressebevakare och utvecklare av den egna arbetsplatsen. Meriter är om personen behärskar medlemsrekrytering samt tar hand om att sprida kunskap och fostra nya aktiva. Och till råga på allt dessutom tar hand om sin egen ork.

Ett stipendium värt tusen euro överräcks till personen som utses till årets förtroendeman vid FFC:s förtroendemannakonferens i Tammerfors 9.11. Förslagen ska vara Pirjo Vainio (pirjo.vainio@sak.fi) vid FFC till handa senast fredag 19.10.2012. Vem som helst kan göra förslag: inte bara enskilda personer utan även till exempel arbetsgemenskaper, fackavdelningar och förbund.

Förslaget får vara fritt formulerat, men åtminstone följande uppgifter ska ingå:

• namn
  • e-post
  • telefonnummer
  • ålder
  • fackförbund
  • arbetsplats
  • hur länge personen har varit förtroendeman
  • motiveringar

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig