Fira FFC på svenska!

21.08.2007 12:27 karhu admin
Nyhet Arbetsliv
FFC 100 år

FFC grundades för 100 år sedan, den 15 april1907, och hundraårsfirandet pågår hela året. Under hösten ordnas fem regionfester för lokala FFC-aktiva. En finlandssvensk regionfest ordnas i samarbete med regionerna Tavastland, Birkaland, Mellersta Finland och Österbotten. Festen hålls i Vasa på spahotellet Tropiclandia den 22-23.9.2007. Inkvartering sker i dubbelrum.

På programmet står bl.a festmiddag med progam, dans och källarkaraoke. Ungdomarna firar en egen Arvoklubbafton på restaurang Fontana där Idolsfinalisten Agnes uppträder.

Fackföreningsrörelsens framtid och utmaningar är temat för söndagens svenska seminarium som hålls parallellt med ett på finska.

Vill du bli en av de ca 100 svenskspråkiga deltagarna (totalt deltar över 400 FFC:are från regionen), tag då genast kontakt med ditt förbund!

Gemensam busstransport ordnas från Östra Nyland via Helsingfors till Hyvinge, där västnylänningarna plockas upp. Kommer tillräckligt många från Åbo, blir det också buss därifrån för åbolänningar och ålänningar. Sydösterbottningar plockas så upp längs kustvägen till Vasa. Eventuellt ordnas också transport för norrbaggarna, från Karleby- och Jakobstadsregionen.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig