FFC-funktionärerna sände mat till Sordavala

15.02.2001 09:39 karhu admin
Nyhet Arbetsliv

FFC:s personal har än en gång samlat ihop hjälp till staden Sordavalas kriscenter. Förra gången samlade man in kläder till centret, nu gick personalens egen kampanj ut på att skaffa basförnödenheter. För ca 4 000 mark inhandlades fiskkonserver, matolja, makaroner, mjölkpulver, mjöl, socker, te och gryn.

Kriscentret i Sordavala delar ut mat och kläder till dem som behöver det allra bäst. Kläder delas ut till familjerna en gång per år och mat oftare. Staden bidrar med lokaliteter och en arbetstagare. Materiell hjälp fås från internationella organisationer, Röda Korset och medborgarorganisationer. Också EU sänder mathjälp till Sordavala.

Ett hundratal av FFC:s fackavdelningar sänder humanitär hjälp till de ryska gränstrakterna. Avdelningarna är i huvudsak samarbetskompanjoner nära gränsen men en del förbund har också genomfört omfattande kampanjer som grannhjälp och fyllt containrar med varor.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig