Åk på talkoresa till Moçambique

Fackets solidaritetscentral SASK ordnar igen i år en talkoresa för medlemmarna i fackförbunden. Årets resa går i november till Moçambique i sydöstra Afrika.
18.02.2013 17:20
LÖNTAGAREN
Talkoresenären Jenni Sjöman från JHL visar bilder från Finland för en familj som jobbar vid en tegelfabrik utanför Nepals huvudstad Katmandu.

Ansökningstiden inleddes den 1 mars och går ut den 15 mars. Ansökningsblanketten finns på SASK:s webbplats. Resan sker den 4-17 november och deltagarna väljs inom mars månad. Priset för resan är 2 500 euro.

De som väljs ska vara understödsmedlem i SASK (medlemsavgiften är 20 euro/år). Det går att fylla i ansökningsblanketten på SASK:s webbplats. Till talkoresan väljs medlemmar i fackförbunden som är intresserade av att lära sig mer om vardagen och arbetslivet i utvecklingsländerna, samt om fackföreningsrörelsens solidaritetsarbete. Före resan ordnas en introduktionskurs över ett veckoslut i Finland.

Talkoresan är en solidaritetsresa som deltagarna själva bekostar. Många fackförbund och fackavdelningar understöder de medlemmar som deltar. På resmålet arrangerar SASK:s lokala samarbetspartners programmet. Tidigare har talkoresorna gått till bland annat Nicaragua, Dominikanska republiken, Tanzania, Namibia, Ghana, Uruguay, Brasilien och Nepal.

Läs mer om fjolårets talkoresa till Nepal i Donarbloggen

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig