s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Yleisradion toiminta on turvat…

Yleisradion toiminta on turvattava

Yleisradio

Kulttuurialojen ammattiliitot vaativat Yleisradion toiminnan turvaamista. Liittojen mukaan Yleisradion rahoitus ei saa olla riippuvainen kulloinkin vallassa olevan poliittisen koalition tahdosta. Laadukas ohjelmatuotanto edellyttää ammattimaista työtä ja se on mahdollista vain riittävillä resursseilla, ammattiliitot sanovat kannanotossaan.

– Yleisradio on viime vuosina joutunut vähentämään säästösyistä independent-kentän eli Yleisradion ulkopuolelta tilattua työtä ja tuotantoihin käyttämiään rahoja. Jos Yleisradiolle ei turvata riittävää rahoitusta, joutuu Yleisradio 2-3 vuoden aikana leikkaamaan oman henkilökunnan työtä sekä ohjelmaostoja ja yhteistuotantoja kohtalokkaalla tavalla, Kulttuurialan Ammattiliittojen Neuvottelukunta toteaa.

Neuvottelukuntaan kuuluvat mm. Suomen Muusikkojen Liitto, Näyttelijäliitto, Teatteri- ja Mediatyöntekijät, Journalistiliitto ja Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK.

Kulttuurialan ammattiliittojen jäsenet työskentelevät toimittajina, esiintyjinä ja tekijöinä &#;8211 jäseniä näissä liitoissa on 21 300 ja näistä independent-kentällä työskentelee useampi tuhat

Kulttuurialojen Ammattiliittojen Neuvottelukunnan kannanotto löytyy kokonaisuudessaan oikeanpuoleisen palstan linkin kautta.