s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Virtuaalinen luottamusmieskurs…

Virtuaalinen luottamusmieskurssi käynnistyy

Virtuaalikouluhankkeeseen liittyvä virtuaalinen luottamusmiesten peruskurssi alkaa syyskuun lopussa. Tietoyhteiskuntaohjelmaan kuuluva virtuaalikouluhanke on viiden ay-opiston – Kiljavan opiston, Murikka-opiston, Kunta-alan opiston, Siikaranta-opiston ja Aktiivi-instituutin – yhteinen hanke, jonka tavoitteena on luottamusmieskoulutuksen verkkopohjaisen oppimisympäristön ja pedagogisten menetelmien kehittäminen.

Opetushallituksen osittain rahoittama hanke alkoi vuoden 2000 syksyllä ja sen on määrä päättyä tämän vuoden lopussa.

Virtuaalinen luottamusmiesten peruskurssi toteutetaan viitenä jaksona. Ensimmäinen kurssipäivä on 29.9. ja viimeinen 13.10.2001. Kurssin luokat on sijoitettu Tampereelle, Mikkeliin, Ouluun ja Rovaniemelle. Luokista on videoneuvotteluyhteys lähetysluokkaan, joka sijaitsee Kiljavan opiston Hakaniemen toimipisteessä.

Kurssin aiheita ovat mm. miksi ay-liike on olemassa, mitä luottamusmiestoiminta on työpaikoilla, työoikeus ja työehtosopimusjärjestelmä.

SAK:n aluepalvelukeskukset Rovaniemellä, Oulussa, Tampereella ja Mikkelissä
Kurssisihteeri Airi Heinonen, Kiljavan opisto, puh (09) 276 2747