Valtakunnalliset SAK-päivät kokosivat 500 aktiivia Kuopioon

Lähes 500 palkansaaja-aktiivia kokoontui viikonloppuna Kuopioon valtakunnallisille SAK-päiville. Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön suurtapahtuma järjestettiin Kuopion musiikkikeskuksessa.
19.10.2013 12:00
SAK:n eurovaalitentin panelistit lavalla: Liisa Jaakonsaari, Laura Huhtasaari, Sirpa Pietikäinen, Hannu Takkula, Erkki Virtanen ja Tarja Cronberg. Lavalla myös Lauri Lyly ja Jaana Pohja.

Lauantain talousdebattiin osallistuivat Palkansaajien tutkimuslaitoksen johtaja Seija Ilmakunnas, Vasemmistonuorten puheenjohtaja Li Andersson ja SAK:n Varsinais-Suomen aluetoimikunnan puheenjohtaja Janne Laulumaa. Debatin keskustelua johdatteli SAK:n pääekonomisti Olli Koski. Katso videotallenne talousdebatista:

Lauantai-iltapäivä alkoi SAK:n Duunari-stipendin luovutuksella. Stipendin sai kokkolalainen rekkakuljettaja Mikko Markkanen.

Europarlamentin vaalipaneeliin osallistuivat europarlamentaarikot Sirpa Pietikäinen (kok.), Liisa Jaakonsaari (sd.), Hannu Takkula (kesk.) ja Tarja Cronberg (vihr.) sekä erityisopettaja Laura Huhtasaari (ps.) ja kansanedustaja Erkki Virtanen (vas.). Kommentteja panelisteille antoi SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly. Keskustelunvetäjänä toimi SAK:n viestintäpäällikkö Jaana Pohja.

Ennen vaalipaneelia FinUnionsin johtaja Marianne Muona ja SAK:n kansainvälisten asioiden asiantuntija Pekka Ristelä arvioivat Euroopan unionin merkitystä työntekijöille.

Videotallenne valtakunnallisten SAK-päivien lauantai-iltapäivän tapahtumista:

Sunnuntaina IndustriALL Global Unionin pääsihteeri Jyrki Raina kertoi videotervehdyksessään globaaleista haasteista ja ammattiyhdistysoikeuksista:

Kaikki SAK-päivien videotallenteet löytyvät myös SAK:n YouTube-kanavalla osoitteessa www.youtube.com/saktuubi.

Kokouksen aikana SAK:n kommenttiseinällä esitettyjä kysymyksiä ja viestejä voi käydä lukemassa osoitteessa suora.sak.fi.

Valtakunnallisten SAK-päivien teema Eurooppaa rakentamassa johdatteli SAK:laista väkeä toukokuussa 2014 pidettäviin Euroopan parlamentin vaaleihin.

SAK-päivien ohjelma