s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Valtakunnalliset SAK-päivät Jy…

Valtakunnalliset SAK-päivät Jyväskylässä

SAK-päivät Jyväskylä Paviljongissa 5. ja 6.10.2002.

Turvallinen tulevaisuus yhdessä 5.-6.10.2002

Suomen Ammattiliittojen keskusjärjestö SAK ry järjestää aluetoimijoilleen valtakunnalliset SAK-päivät 5.-6. lokakuuta Jyväskylän Paviljongissa. SAK-päivien otsikkona on Turvallinen tulevaisuus yhdessä. SAK-päiville kokoontuu viitisensataa SAK:n ammatillisten paikallisjärjestöjen jäsentä aina kahden vuoden välein. Valtakunnallisilla SAK-päivillä puheenvuoron käyttää myös työministeri Tarja Filatov.

SAK-päiville kokoontuvat ammatillisten paikallisjärjestöjen edustajat käsittelevät ajankohtaisia työelämään liittyviä teemoja neljässä pienseminaarissa:

Työssä ja arjessa– työntekijät työpaikkansa kehittäjinä -seminaari selvittää, millaisia kokemuksia paikallisesta sopimisesta on ollut työelämän kehittämisessä työpaikkatasolla ja missä määrin paikallinen sopiminen on lisännyt turvallisuutta, hyvinvointia ja viihtyvyyttä työelämässä.

Isi ja äiti työssä– työ- ja perhe-elämän yhteensovittaminen -seminaari kehittää ajatuksia siitä, miten pärjätä työn ja kodin ristipaineessa. Seminaarissa asiantuntijat kertovat myös työeläkelakien uudistamisesta ja siitä, miten hoivapalvelut aiotaan jatkossa turvata kunnissa.

Tehoa aluekehittämiseen – kumppanuus, yhteistyö ja osaaminen aluekehityksessä -seminaarissa mietitään, minkälainen aluepolitiikan, aluekehittämisen ja seutuyhteistyön rooli on käytännön työssä alueiden näkökulmasta.

Liikkeessä edelleen – järjestäytyminen ja sukupolvenvaihdos on vuorovaikutteinen seminaari, jossa käydään läpi aikaisempien vuosien järjestäytymis- ja sukupolvenvaihdostyötä ja luodaan katsetta tulevaan.

Valtakunnallisilla SAK-päivillä keskustellaan myös ajankohtaisista teemoista, kuten EU:n laajentumisesta ja järjestetään liittokohtaisia tapaamisia.

Lisätiedot: Johtaja Matti Tukiainen, puh. 0400 600 099
Lehdistöpalvelu: Tiedottaja Sanna Rytkönen, puh. 0400 427 111