Uudistunut vuosikertomus esittelee tapahtumarikkaan vuoden

SAK:n edustajisto hyväksyi tänään uudistuneen vuosikertomuksen. Viime vuoden vaikuttamistyötä ja tärkeimpiä tapahtumia esittelevässä julkaisussa äänen saa myös SAK:n henkilöstö.
01.06.2017 12:21

– Viime vuosi oli iso ponnistus koko henkilöstölle. Kilpailukykysopimus, Uusi keskusjärjestö -hankkeen kaatuminen ja sen vaikutukset edustajakokouksen järjestelyihin, uusi strategia, tehtävän-kuvien läpikäyminen ja yt-neuvottelut työllistivät henkilöstöä muiden töiden ohella, johtaja Eija Hietanen kertoo.

– Haasteista huolimatta vaikutimme vahvasti ja teimme erinomaisia avauksia, kuten esimerkiksi ehdotukset perhevapaiden ja aikuiskoulutuksen uudistamiseksi sekä oman lakineuvonnan avaaminen maahanmuuttajille.

Vuosikertomus esittelee vuoden 2016 vaikuttamistyötä myös lukujen kautta.

Asiantuntijakuulemisten, tiedotteiden, työryhmä-, neuvosto- ja hallitusosallistumisten lisäksi sivuilta löytyvät esimerkiksi SAK:n talouden tärkeimmät luvut.

– Tilinpäätöksemme on ollut tähän saakka julkinen ja yhteenveto siitä on löytynyt verkkosivuiltamme. Uudessa vuosikertomuksessa halusimme lisätä entisestään talousasioihimme liittyvää avoimuutta, Hietanen toteaa.

SAK:n vuosikertomus 2016