s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Työympäristötyön palkinto Raut…

Työympäristötyön palkinto Rautaruukin Joni Juusolalle

Tapaturmavakuutuslaitosten liitto on myöntänyt työympäristötyön ansiomitalin Rautaruukin Raahen tehtaiden työsuojeluvaltuutetulle Joni Juusolalle. Ansiomitalia haki Metallityöväen Liitto ja puheenjohtaja Erkki Vuorenmaa luovutti mitalin Juusolalle tänään liittotoimikunnan kokouksen yhteydessä.

Perusteluina palkinnolle on Joni Juusolan pitkäaikainen ja määrätietoinen työ hänen edistäessään työpaikkansa ja koko metalliteollisuuden työsuojelutyötä. Rautaruukki tunnetaan edistyksellisenä edelläkävijänä työsuojeluasioissa ja Juuselan rooli on ollut siinä työssä merkittävä.

Joni Juusela on työskennellyt vuodesta 1975 Raahen Rautaruukin tehtaalla asentajana ja viimeiset 12 vuotta päätoimisena työntekijöiden työsuojeluvaltuutettuna. Lisäksi hän on ollut työntekijöiden edustajana Suomen suurimmalla teollisuustyöpaikalla monissa muissa tehtävissä, mm. YT-neuvottelukunnassa, työsuojelutoimikunnassa ja konsernikokouksissa. Hän toimi myös Metallityöväen Liiton viimeisen liittokokouksen työsuojeluvaliokunnan puheenjohtajana.

Juha Pesola
Vastaava työsuojelusihteeri