Työtön saa äänen tiistaina

Ääni työttömälle -kampanja näkyy Helsingin Narinkkatorilla tiistaina, toukokuun 17. päivä kello 14.00. Kampanjan tavoitteena on murtaa työttömyyteen liittyviä ennakkoluuloja ja myyttejä.
16.05.2016 10:35
Uutiset Työelämä

Kampanjan tavoitteena on antaa työttömyydelle kasvot. Lisäksi se herättelee poliitikkoja toimimaan työttömyyden poistamiseksi.

Tapahtumalavalla nähdään poliitikkojen battle, jossa kansanedustajat ottavat mittaa toisistaan keskustelemalla työttömyydestä ja sen hoidosta. Ensimmäisenä taisteluparina nujakoivat keskustan Hannakaisa Heikkinen ja demareitten Tarja Filatov. Sanan säilällä taistelevat toisiaan vastaan myös kokoomuksen Juhana Vartiainen ja vasemmiston Silvia Modig sekä RKP:n Anders Adlercreutz, vihreiden Olli-Poika Parviainen ja kristillisdemokraattien Antero Laukkanen.
Juontajana toimii toimittaja Ville Blåfield.

Yleisön on mahdollista esittää poliitikoille kysymyksiä myös etukäteen osoitteessa eva.fager@sak.fi.

Torilla on myös muuta ohjelmaa, kuten Vaalivilppikone ja neulegraffititoimintapiste.

Helsingin työttömät HETY tarjoaa soppaa ja Fair Transport makkaraa. Työttömien Valtakunnallinen Yhteisjärjestö TVY ja Vantaan työttömät ovat järjestäneet paikalle ruokajakelun.
Tapahtuma päättyy kello 16.30.

Ääni työttömälle - De arbetslösas röst -kampanjaa hallinnoivat Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry, Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys TATSI ry ja Työttömien Valtakunnallinen Yhteisjärjestö TVY ry.

Kampanja on esillä myös SuomiAreenassa Porissa heinäkuussa.
Facebook: Ääni työttömälle
Twitter: #äänityöttömälle.