s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Työelämätyöryhmä paneutuu muut…

Työelämätyöryhmä paneutuu muutosturvaan ja luottamusmiesten asemaan

Kuva: Ville Juurikkala

Tuponeuvottelujen työelämätyöryhmä keskittyy tänään klo 13 alkaneessa kokouksessaan kuusikon toimeksiannosta muutosturvakysymyksiin ja luottamusmiesten aseman parantamiseen. Työmarkkinajohtajien kuusikon on tarkoitus keskustella näistä vielä tämän päivän aikana. Kuusikko käsittelee tänään myös tulos- ja voittopalkkioiden pelisääntöjä.

Kuusikon kokous alkoi tänään lauantaina klo 10 ja pienen tauon jälkeen kokousta jatkettiin klo 14.30. Aamupäivän aikana kuusikossa käytiin keskusteluja palkkaratkaisun rakenteesta. Tällä hetkellä todennäköisimmältä vaihtoehdolta näyttää, että neuvotteluissa päädyttäisiin sekalinjaan. Kuusikko on käsitellyt myös indeksiehtoa, ansiokehityslauseketta ja yleistä neuvottelulauseketta.

Koulutustyöryhmä kokoontuu tänään klo 17. Työryhmän pöydällä on enää kysymykset lisäpanoksista aikuisten ammatillisen osaamisen kohottamisohjelmaan sekä siihen liittyvistä toimenpiteistä.

Eilispäivän tuponeuvottelut jumittuivat TT:n neuvotteluvaltuuksien puuttumiseen. TT:n työvaliokunta teki torstain kokouksessaan listan teemoista, joista TT ei voi keskustella.

Tuponeuvottelujen tilanne 9.11.

SAK:n tupo-sivut löytyvät osoitteesta