s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Terveenä työssä ja eläkkeellä…

Terveenä työssä ja eläkkeellä

Nykyinen aikuisväki on ehtinyt kokea monenlaisia muutoksia työelämässä. Tekniikka on kehittynyt huimasti, ja ruumiillinen rasitus on muuttunut henkiseksi kuormitukseksi. Voimassa olevat eläkeratkaisut ovat kuitenkin vielä peräisin 1960-luvulta. Miltä työelämä ja eläkeratkaisut näyttävät pitkän päivätyön tehneistä?

Nettiradio Mikaelin uusin työelämäaiheinen juttu ”Terveenä työssä ja eläkkeellä -aikuiset kertovat” käsittelee yli viisikymppisten työntekijöiden asemaa ja kokemuksia työelämässä. Haastateltavina ovat osa-aikaeläkkeellä oleva talonmies-vahtimestari Pentti Ripatti (KTV), palvelualalta eläkeputkeen asettunut Anneli Backman (PAM) ja laitosapulaisena työskentelevä Silja Pajunen (KTV). SAK:n lakimies Janne Metsämäki kertoo eläkelainsäädännön uudistamiseen liittyvistä kysymyksistä.

Juttu löytyy Nettiradio Mikaelin Internet-palvelusta osoitteesta www.yle.fi/mikaeli (valitse kohta Työelämä).