Tätä mieltä: Aika saada äänesi kuuluviin!

SAK:n Lappeenrannan aluetoimitsija Sonja Laitisen mukaan on aika saada äänesi kuuluviin, KOSKA kunnallisvaalit lähestyvät.
18.09.2012 07:07 karhu admin
SAK:n Lappeenrannan aluetoimitsija Sonja Laitinen.

Puolueet ovat ahkerasti täyttäneet kunnallisvaaliehdokaslistojaan ja ehdokasjoukosta löytyy runsaasti myös palkansaajien edustajia. Jos et syystä tai toisesta rustannut nimeäsi ehdokassuostumukseen, on ehdokkaiden tukiryhmissä tarjolla paljon sinulle mielekästä puuhaa kahvin keittämisestä ehdokkaan henkiseen tukemiseen.

Elämme ajassa, jossa yksilöllisyys korostuu koko ajan enemmän. Yhteisöllisyyttä ei tule kuitenkaan unohtaa. Emme äänestä ehdokkaita sen takia, että he ajavat vain omia etujaan, vaan juuri niiden meille tärkeiden asioiden takia. SAK on listannut kunnallisvaalityöhön kolmeksi pääteemaksi palvelut, demokratian ja kunnan hyvänä työnantajana. Näiden kolmen kärjen sisälle tiivistyvät tärkeimmät asiasisällöt meille palkansaajille. On meidän kaikkien tehtävä saada ne mukaan keskusteluun kunnallisvaalien alla. Sauman siihen tarjoaa esimerkiksi työpaikan kahvitauolla keskusteluissa lentelevät vauvan vaipat, teinin hammasraudat tai vanhusten tekonivelet.

Edellisissä kunnallisvaaleissa äänestysprosentti oli 61. Tämä tarkoittaa sitä, että hieman yli puolet suomalaisista teki ratkaisun kuntiensa päättäjistä ja siitä, mihin suuntaan kuntaa ja sen palveluja kehitetään. 39 prosentin tahto jäi kuulematta, heidän omasta valinnastaan.
Osallistu, keskustele ja ennen kaikkea äänestä, niin sinunkin äänesi tulee kuuluviin!

Ps. Kuntavaalien äänestyspäivä on 28.10.2012, ennakkoäänestys 17.–23.10.2012.