Syntyykö työmarkkinoille sopu? - Nenäpäivä paljastaa!

Perjantai-illan Nenäpäivä-show'ssa paljastuu, pääsevätkö liitto-orava Salme Pasi ja EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies työmarkkinasopuun. Tuloksia odotellessa voit osallistua keräykseen kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän hyväksi.
06.11.2015 11:45
Liitto-orava Salme Pasi on mukana Nenäpäivä-show'ssa

Voit lahjoittaa rahaa Nenäpäivä-keräykseen soittamalla, tekstiviestillä, verkkopankissa tai ostamalla Nenäpäivän tuotteita. Tarkista myös, onko ammattiliitollasi oma tiimi, jonka nimissä voit lahjoittaa rahaa. Tiimejä ovat perustaneet muun muassa PAM, JHL, Metalliliitto ja AKT.

Nenäpäivä-kampanjan kautta kerätään varoja maailman köyhimmissä oloissa elävien lasten hyväksi. Viime vuonna keräys tuotti lähes 3,7 miljoonaa euroa.

Kampanja huipentuu Yle TV2:n suoraan Nenäpäivä-show'hun perjantaina kello 19 alkaen. Suorassa viiden tunnin lähetyksessä ovat mukana mm. JVG, Roope Salminen, Antti Tuisku, Cheek, Robin, Johanna Kurkela, Esko Valtaoja ja Sami Hedberg.

Yhdeksäsosa Nenäpäivä-potista tulee Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskuksen SASKin Nenäpäivä-hankkeiden käyttöön. Hankkeilla muun muassa rakennetaan parempaa tulevaisuutta Ecuadorin kotiapulaisille ja heidän lapsilleen, edistetään Ghanan kaivoskaupunkien perheiden toimeentuloa ja kitketään lapsityötä Nepalin ja Intian tiilitehtailla.

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK on yksi SASKin jäsenjärjestöistä.