Suomen työelämäbrändiä ei saa päästää rapistumaan

Työelämä 2020 -hankkeen brändiryhmä haluaa tehdä suomalaisesta työelämästä brändin, joka houkuttelee kansainvälisiä investointeja. Brändin se rakentaa kolmelle tutkimusten ja tilastojen vahvistamalle väitteelle.
12.01.2017 15:39
Suomalainen on työelämä on yksi maailman turvallisimmasta ja tasa-arvoisimmista.

– Kansainväliset tutkimukset osoittavat Suomella olevan paljon ainutlaatuisia vahvuuksia, joita ei ole aiemmin hyödynnetty tietoisesti yhtenä kilpailuvalttina. Suomi tarjoaa esimerkiksi osaavia työntekijöitä sekä turvallisen ja yrityksille ystävällisen toimintaympäristön, SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila kertoo.

Brändityöryhmässä mukana ollut Antila haluaa tehdä suomalaisesta työelämästä entistäkin paremman yhdessä muiden hankkeen toimijoiden kanssa.

– Kuten raportti osoittaa, hyvä työelämä on Suomen kilpailukykytekijä eikä sitä saa päästää rapistumaan. Suomalainen työelämä pysyy parhaana vain jatkuvalla kehittämistyöllä.

Työelämä 2020 on verkostohanke, johon kuuluu noin 60 erilaista organisaatioita. Hallituksen käynnistämän kolmikantaisen hankkeen tavoitteena on tehdä Suomen työelämästä paras vuoteen 2020 mennessä.

Hyvä työelämä Suomen kilpailukykytekijänä – Työelämäbrändityöryhmän raportti.