SASK hakee opintomatkalaisia Kolumbiaan

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK hakee opintomatkalaisia Kolumbiaan. Matkaohjelmaan kuuluu tapaamisia paikallisten ammattijärjestöjen kanssa, käyntejä sairaaloissa ja kouluissa sekä vierailuja työpaikoille.
11.03.2015 15:51
SAK

Opintomatka kestää noin kaksi viikkoa, ja sijoittuu marras-joulukuulle. Mukana matkustaa suomalainen matkanjohtaja, joka toimii myös tulkkina.

Osallistujat kustantavat matkansa itse, mutta ohjelman järjestää SASKin paikalliset kumppanit kohdemaassa. Matkan valmistelusta ja toteutuksesta Kolumbiassa vastaa Escuela Nacional Sindical (ENS), joka on maan ammattiyhdistysliikettä lähellä oleva koulutus- ja tutkimusinstituutti. SASK on tehnyt pitkään yhteistyötä ENSin kanssa.

Matkajoukkueeseen valitaan 15 ammattiliittojen jäsentä, jotka työskentelevät erilaisilla aloilla. Hakemuksen voi jättää SASKin nettisivujen kautta, ja haku on avoinna 29. maaliskuuta saakka.

SASK on järjestänyt solidaarisuusmatkoja joka vuosi parinkymmenen vuoden ajan. Aiempina vuosina on matkattu muun muassa Filippiineille, Mosambikiin, Tansaniaan, Ghanaan, Uruguayhin ja Nepaliin.